امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41448 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمود نوریان در نشست خبری اعلام کرد؛

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بدون هیچ حاشیه‌ فقط مشغول کارهای اقتصادی خود بوده‌/ بیشتر محصولات ما در داخل کشور فروخته می‌شود / معدن چادرملو تا زمان راه‌اندازی D۱۹ سنگ دارد/ مشکل تولید نداریم / برای احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در حال انجام است

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: بیشتر محصولات ما در داخل کشور فروخته می‌شود و تنها چیزی که تا به حال صادر کردیم سنگ‌آهن دانه‌بندی به مقدار ناچیز بوده است و درآمد حاصل از آن را صرف توسعه کرده‌ایم.
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بدون هیچ حاشیه‌ فقط مشغول کارهای اقتصادی خود بوده‌/ بیشتر محصولات ما در داخل کشور فروخته می‌شود / معدن چادرملو تا زمان راه‌اندازی D۱۹ سنگ دارد/ مشکل تولید نداریم / برای احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «شرکت معدنی و صنعتی چادرملو» صبح امروز سه‌شنبه 15 مردادماه 1398 با حضور« محمود نوریان» مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، «محمد کیوان‌آرا» مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، «سید محمود سیدی» مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، «امیر غلامی» رئیس امور سهام و مجامع شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، «هادی بشیرراد» رئیس بودجه و گزارشات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ،« حسین طالبی» مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برگزار ودراین نشست خبری « محمود نوریان» مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به عملکرد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در تکمیل زنجیره فولاد، طرح‌های آتی توسعه، برنامه صادرات و اقدامات انجام شده در راستای نهضت بومی‌سازی قطعات صنعتی ، تصریح کرد: سهامداران عمده کاملا از ما راضی هستند و امیدواریم سهامداران جزء هم از ما راضی باشند. در تمام این سال‌ها، بدون هیچ حاشیه‌ صرفا مشغول کارهای اقتصادی خود بوده‌ایم. هیچگاه با تحریم‌‌ها و تصمیمات غلط مسئولان مشکل نداشته‌ایم؛ همیشه سعی کرده‌ایم مشکلات خود را دوستانه حل کنیم.

وی ابرازداشت: یکی از برنامه‌های آتی ما، حضور در پروژه کنسانتره‌سازی 2.5 میلیون تنی در منطقه سنگان است و در نظر داریم تا سهم فولاد خراسان را در این پروژه بخریم و آن را فاینانس کنیم. در پروژه آب‌رسانی خلیج فارس نیز فعال هستیم و تمام افزایش سرمایه آن را به عهده گرفته‌ایم. امیدواریم امسال شاهد رسیدن آب به گل‌گهر و مهر یا آبان سال آینده به اردکان باشیم.

نوریان درخصوص بخشنامه اخیر معاونت معدنی وزارت صمت هم تاکید کرد: بیشتر محصولات ما در داخل کشور فروخته می‌شود و تنها چیزی که تا به حال صادر کردیم سنگ‌آهن دانه‌بندی به مقدار ناچیز بوده است و درآمد حاصل از آن را صرف توسعه کرده‌ایم. یکی دیگر از محصولات صادراتی ما، شمش فولاد است که مورد تایید دولت هم هست. به این ترتیب، مشکل خاصی با تصویب بخشنامه اخیر وزارت صمت نداریم.

وی ادامه داد: مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو، سرآمد تمام شرکت‌ها در موضوع بومی‌سازی بوده است. در همین خصوص با دانشگاه‌ تهران، جهاد دانشگاهی، مرکز تحقیقات همکاری‌هایی داریم. شرکتی نیز با همکاری دانشگاه امیرکبیر به نام «راشا» راه‌اندازی شده است. دانشگاه امیرکبیر مراکز تحقیقات خوبی دارد که می‌تواند به ما در بحث بومی‌سازی کمک کند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان داشت: روز گذشته در رابطه با معدن سنگ‌آهن استرالیا جلسه داشتیم و مجوزهای لازم را هم گرفتیم. چند مجوز در حوزه زیست محیطی باقی مانده که در حال اخذ آن هستیم؛ به احتمال زیاد تا یک سال آینده برداشت از این معدن عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: قرار بود فولاد هرمزگان هم جزو شرکای این پروژه باشد اما هنوز قطعی نشده و در حال حاضر، سهام چادرملو، گل گهر و فکور صنعت در این پروژه مساوی است. ما تمام سهام خود را به میزان ۲۵ درصد در این پروژه پرداخت کردیم. حداکثر تا یک سال آینده کارهای اخذ مجوز و طراحی انجام می‌شود.

نوریان درمورد انتقال کنسانتره سنگ‌آهن استرالیا به مکران برای تولید فولاد، هم اضافه کرد: مذاکرات در این پروژه انجام شده و جدی نیز پیش می‌رود. هم‌اکنون مشاور انتخاب شده و باید طرح خود را بدهد که بر اساس آن کار خود را شروع کنیم. در این پروژه قرار است ۱۰ میلیون تن فولاد تولید کنیم و امیدواریم همزمان با راه‌اندازی معدن استرالیا، این پروژه نیز در مکران فعال و راه‌اندازی شود.

وی یادآورشد: سنگ‌آهن معدن استرالیا در این کشور تبدیل به کنسانتره شود و این کنسانتره به ایران جهت فراوری و تبدیل نهایی به فولاد منتقل شود و سال‌ها است اجرای پروژه احداث گندله‌سازی شماره ۲ چادرملو را پیگیری کرده‌ایم اما نتوانسته‌ایم مجوزهای لازم را بگیریم. اخیرا برای اجرای این پروژه مجددا فعال شدیم تا مجوزهای آن را اخذ کنیم. برای طرح D۱۹ نیز قرارداد ژئوفیزیک هوایی را بسته‌ایم و به‌زودی پیمانکار کار خود را شروع می‌کند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان داشت: تلاش این است که در ادامه به سرعت حفاری‌ها را آغاز کرده و سپس طراحی معدن انجام شود. در مجموع امیدواریم در این پروژه تا یک سال آینده به ماده معدنی برسیم و در اکتشافات تفصیلی این رقم افزایش یابد. D۱۹ را تمام شده تلقی می‌کنیم. معدن چادرملو هم تا زمان راه‌اندازی D۱۹ سنگ دارد و مشکلی از نظر تولید نداریم. ضمن اینکه از معادن کوچک اطراف هم سنگ خریداری می‌شود.

وی درپایان سخنان خود گفت: اقدامات لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در حال انجام است. این پروژه تامین اعتبار شده، همچنین زمین آن نیز انتخاب و پیمانکاران آن مشخص شده‌اند. این پروژه در داخل محوطه نیروگاه فعلی در حال اجرا است. بعد از رسیدن تجهیزات خریداری شده  و نصب آن‌ها، در سال آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

سیدی : اولویت ما، اجرایی شدن طرح D19 است‌

سید محمود سیدی مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز در این نشست خبری اظهارداشت: اولویت ما، اجرایی شدن طرح D19 است‌. اکتشاف آن در دهه ۴۰ صورت گرفته و ذخیره آن حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون است. بعد از آن، طرح احداث نیروگاه‌های ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی در برنامه ما قرار دارد.

مدیرامور مالی و اقتصادی چادرملو درمورد جدیدترین آمار تولید این شرکت را در سال جاری ابرازداشت: کنسانتره سنگ‌‌آهن، ۳.۶۷۶ میلیون تن، سنگ‌آهن دانه‌بندی، ۱۴۳ هزار تن، گندله، ۱.۵۱۳ میلیون تن، آهن اسفنجی، ۵۳۰ هزار تن، شمش فولاد، ۴۶۱ هزار تن.

وی با بیان توسعه بومی‌سازی در این شرکت، افزود: در مجتمع معدنی از سال ۸۴ تا کنون، ۹۸۸۱ قطعه و در مجتمع صنعتی، 1449 قطعه بومی‌سازی شده است.

 

کیوان‌آرا: مش فولاد به استرالیا صادر و کنسانتره نیزاز استرالیا به ایران وارد می شود

محمد کیوان‌آرا  مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیزدراین نشست خبری در خصوص انتقال کنسانتره سنگ‌آهن استرالیا به مکران برای فرآوری و تبدیل به فولاد اظهارداشت: همان‌طور که شمش فولاد به استرالیا صادر می‌شود، به همان منوال، کنسانتره را از استرالیا به ایران وارد می‌کنیم. به این ترتیب، با مشکل خاصی در این باره مواجه نیستیم اما در نظر داریم که کشتی‌ اختصاصی داشته باشیم تا این موضوع، اقتصادی‌تر شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب