امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38302 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اردوغان اعلام کرد؛

نیوزیلند اگر مساله حمله به مساجد را پیگیری نکند، ما می‌دانیم چه باید کرد

خبرایران: اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی درباره مجازات مهاجم دو حمله اخیر به مساجدی در نیوزیلند گفت: باید مهاجم اصلی محاکمه شود اگر نیوزیلند نتواند این مسئله را پیگیری کنند ما می‌دانیم چگونه این مسئله را پیگیری کنیم.
نیوزیلند اگر مساله حمله به مساجد را پیگیری نکند، ما می‌دانیم چه باید کرد

به گزارش خبرایران از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: باید مهاجم حملات اخیر در نیوزیلند مورد مجازات قرار گیرد.

در حملات اخیر به دو مسجد در نیوزیلند ۵۰ نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر این که مبارزه علیه سازمان فتو با جدیت در حال ادامه است، گفت: ما یک اشتباه کردیم و مجازات اعدام را لغو کردیم به نظر من اقدام اشتباهی انجام دادیم زیرا در شب ۱۵ ژوئیه (کودتای نافرجام )۲۵۱ نفر از شهروندان، سربازان و پلیس‌های ما شهید شدند. اما صدور حکم حبس ابد برای من به معنای تغذیه آنها در زندان بوده و قبول کردن این مسئله برای من سخت است.

اردوغان در ادامه با اشاره به عملیات نیروهای ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در سوریه گفت: درس لازم را در عفرین و جرابلس داده‌ایم اکنون در ۳۱ ماه مارس (روز انتخابات محلی) درس دیگری به آنها خواهیم داد.

آنکارا یگانهای مدافع خلق کرد سوریه را شاخه سوری پ ک ک  و یک گروه تروریستی می‌داند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب