امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37798 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جایزه یک میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری یا کشتن حمزه بن لادن

خبرایران: از آنجا که پسر رهبر سابق القاعده به رهبر کلیدی این گروه تروریستی بدل شده، مقام‌های آمریکایی جایزه‌ای یک میلیون دلاری را برای اطلاعاتی در نظر گرفته‌اند که به دستگیری یا مرگ حمزه بن لادن منجر شود.
جایزه یک میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری یا کشتن حمزه بن لادن

به گزارش خبرایران، به نوشته روزنامه اکسپرس، حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده از سوی مقام‌های آمریکایی دو سال قبل یک تروریست جهانی اعلام شد و حالا مقام‌های آمریکایی برای اطلاعاتی که به دستگیری یا مرگ این رهبر جوان القاعده منجر شود، جایزه یک میلیون دلاری در نظر گرفته‌اند.

این جایزه در وبسایت "جوایز برای عدالت" که توسط وزارت خارجه آمریکا اداره می‌شود، در نظر گرفته شده است.

در زیر نویس این جایزه نوشته شده است: حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن است و به عنوان رهبری القاعده فعالیت می‌کند. او پیام‌های صوتی و تصویری در اینترنت منتشر می‌کند و از حامیانش می‌خواهد تا حملاتی را علیه آمریکا و متحدان غربی انجام دهند. او تهدید کرده که به خونخواهی کشته شدن پدرش در عملیات مه ۲۰۱۱ توسط نیروهای آمریکایی در ابیت‌آباد پاکستان دست به حملاتی در آمریکا می‌زند.

در ادامه بیانیه این وبسایت نیز آمده که در نامه‌های یافت شده در ساختمان ابیت‌آباد که اسامه بن لادن در آن کشته شد، وی پسرش را رهبر و جانشین خود در القاعده اعلام کرده است.

محل حمزه بن لادن مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که وی در جایی در مرز پاکستان و افغانستان مخفی شده باشد.

مایکل ایوانف، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت دیپلماتیک مدعی است: براین باوریم که حمزه بن لادن جایی در مرز افغانستان و پاکستان مخفی است و می‌تواند به ایران هم بیاید. اما او می‌تواند در هر جای دیگری در جنوب و مرکز آسیا هم باشد.

حمزه بن لادن با دختر محمد عطا، یکی از رهبران حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ازدواج کرده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب