امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3684 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

گزارش رسانه‌های خارجی از بدترین طوفان تاریخ ایران/ آخرالزمان در خیابان‌های تهران

رسانه های مختلف خارجی با انتشار گزارش های مختلفی به طوفان بعدازظهر روز گذشته (دوشنبه) تهران پرداخته و گفته های شاهدان عینی و تصاویر گرفته شده از این طوفان را منتشر کردند.
گزارش رسانه‌های خارجی از بدترین طوفان تاریخ ایران/ آخرالزمان در خیابان‌های تهران

 

 

به گزارش خبر ایران ، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «تهران با طوفان عظیمی از گرد و غبار با سرعت 70 مایل در ساعت بلعیده شد» نوشت: هوا یک لحظه آفتابی بود و لحظه بعدی هوا مانند شب تاریک شد و دیواری از شن و ماسه همه جا را فرا گرفت. گرد و غبار و باران بعداز ظهر گذشته تهران را فرا گرفت.

توماس اردبرینک، رئیس دفتر نیویورک تایمز در تهران در حساب شخصی خود در توییتر در این باره نوشت: آسمان تهران به یک باره تاریک شد و طوفانی از گردوغبار از سمت غرب تهران را درنوردید، همسرم با من تماس گرفت و گفت همین الان به خانه بیا.البرز حبیبی، یکی روزنامه نگار ایرانی نیز در حساب توییتر خود نوشت که طوفان بدون هشدار قبلی تهران را در نوردید و حدس زده می شود که این طوفان 70 مایل در ساعت سرعت داشته باشد که باعث شکسته شدن درخت ها شد.روزنامه هافینگتن پست نیز در گزارشی با عنوان «طوفان گردوغبار عجیب، پایتخت ایران را پوشاند و 4 نفر را کشت» نوشت: در اثر اتفاقی که به عنوان طوفان گردو غبار «عجیب» در تهران، پایتخت ایران نامیده شده است، حداقل چهار نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که سرعت طوفان بی سابقه در تهران به 70 مایل در ساعت رسید و روز دوشنبه برق بیش از 50 هزار خانه را قطع کرد.
خبرنگار واشنگتن پست نیز در این باره اعلام کرد که علت کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان تهران در این حادثه نیز شکسته شدن درخت ها اعلام شده است. طوفان گردوغبار به مدت بیش از یک ساعت هوای تهران را تاریک کرد و دمای این شهر را از 91 درجه فارنهایت در ساعت 5 بعدازظهر به 66 درجه در ساعت 6 رساند.یک زن که برای فرار از باد شدید به یک مغازه فرار کرد به خبرگزاری فرانسه گفت: این اتفاق شبیه به فیلم های هالیوودی است، من ترسیدم.طوفان های گردو غبار معمولا در مناطق گرم و خشک مانند خاورمیانه وجود رخ می دهد اما این طوفان قوی در شهرهایی مانند تهران غیرمعمول است.

ناسا هم اعلام کرد که این طوفان-که در ایران بدترین طوفان در تاریخ اخیر این کشور بوده است-از فضا هم قابل دیدن بوده است.
وب سایت www.weather.com نیز در گزارشی در این باره نوشت: طوفان عظیمی از گردوغبار بعدازظهر روز دوشنبه تهران را فرا گرفت و حداقل چهار نفر را کشت و صحنه ای از «آخرالزمان» را در پایتخت ایران به وجود آورد. سرعت باد این طوفان به 70 مایل در ساعت رسید.این طوفان درختان را شکست و هوای پایتخت را برای چند دقیقه تاریک کرد.

 

.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب