امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36281 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اعتراض نماینده عراق به اردن؛

همایش‌ تمجید از صدام را تعطیل کنید

خبرایران: نماینده ائتلاف «دولة القانون» عراق خواستار اعمال فشار بغداد بر اردن به منظور توقف برگزاری همایش‌های سالیانه تمجید از صدام در این کشور شد.
همایش‌ تمجید از صدام را تعطیل کنید

به گزارش خبرایران،کشور اردن، 30 دسامبر 2018 نیز مانند هر سال در سالگرد اعدام دیکتاتور عراق، شاهد برگزاری همایش‌هایی در تمجید از جایگاه او و رژیم منحله بعث بود و عدم اقدام دستگاه امنیتی این کشور برای جلوگیری از برگزاری چنین مراسم‌هایی، اعتراض عراقی‌ها را به همراه داشت.

«عالیه نصیف» نماینده فراکسیون «دولة القانون» در پارلمان عراق، چهارشنبه (امروز 2 دسامبر) از دولت و وزارت خارجه این کشور خواست تا اردن را ملزم کند به خواست ملت عراق احترام گذارد و با برگزاری همایش‌ها و جشن‌های مختلف از تمجید رژیم سابق و برگزاری کنفرانس‌های مختلف علیه عراق، احساسات این ملت را تحریک نکند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «سومرنیوز» منتشر شد، اعلام کرد: اردن روابط اقتصادی و تجاری مهمی با عراق دارد و این روابط برای اردن به دلیل منافع اقتصادی متعدد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و عراق نیز برگه‌های فشار لازم را در اختیار دارد تا اردن را ملزم کند که به احساسات عراقی‌ها احترام گذارد و اجازه ندهد که این کشور از رژیم سابق تمجید کند و از برگزاری کنفرانس‌های مشکوک و خصمانه علیه بغداد، جلوگیری کند.

این نماینده عراقی گفت: اگر دولت اردن این اقدام را این‌گونه توجیه می‌کند که کاملا فردی است، این توجیه قابل قبول نیست. زیرا دستگاه امنیتی اردن می‌تواند مانع برگزاری چنین تجمعات و همایش‌های تحریک‌کننده علیه ملت عراق و احساسات آنها شود و عاملان آن را بازخواست کند.  دولت عراق و وزارت خارجه این کشور نیز باید بر اردن در این‌زمینه فشار اعمال کند.

عراق در 30 دسامبر 2006، حکم اعدام «صدام» دیکتاتور سابق را اجرا کرد و اردن، هرساله در سالگرد اعدام صدام، شاهد برگزاری همایش‌ها و تجمعاتی در تمجید از جایگاه صدام و رژیم او از سوی طرفدارانش است که هرساله با اعتراض عراقی‌ها همراه است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب