امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 34878 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۴:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

لارس لوکه راسموسن مطرح کرد؛

دانمارک روزهای آتی با گفتگو با متحدان اروپایی‌ پاسخی متحد به ایران می دهد

خبرایران: لارس لوکه راسموسن می‌گوید «ما طی روزهای آتی با متحدان اروپایی‌مان گفت‌وگو می‌کنیم تا به پاسخی متحد به ایران برسیم.»
دانمارک روزهای آتی با گفتگو با متحدان اروپایی‌ پاسخی متحد به ایران می دهد

به گزارش خبرایران، «لارس لوکه راسموسن»، نخست‌وزیر دانمارک که کشورش از دیروز به اتهام‌زنی علیه تهران اشتغال داشته، اکنون می‌گوید که به دنبال پاسخی متحد به ایران از جانب اروپاست.

بر اساس آنچه خبرگزاری فرانسه گزارش داده، راسموسن گفته است: «ما طی روزهای آتی با متحدان اروپایی‌مان گفت‌وگو می‌کنیم تا به پاسخی متحد به ایران برسیم.»

وی این سخنان را در حاشیه نشست کشورهای شمال اروپا به خبرنگاران گفته است. نخست‌وزیر انگلستان نیز در جریان این نشست حمایت لندن را از ادعاهای دانمارک اعلام کرد.

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته است که وزیر خارجه دانمارک از روز چهارشنبه تماس‌های خود را با همتایان اروپایی برای بحث در خصوص اعمال تحریم علیه ایران آغاز کرده است.

نخست‌وزیر دانمارک همچنین گفته است: «ما می‌خواهیم که توافق هسته‌ای را حفظ کنیم.»

دانمارک روز جمعه سفیر خود را در اعتراض به آنچه تلاش ایران برای قتل یک مخالف مقیم دانمارک خوانده، فراخواند. ایران قویا این ادعای کپنهاگ را تکذیب کرده است.

«مایا کوتسیانیچ»، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد: «حمایت این اتحادیه از برجام به قوت خود باقی است اما دیگر مسائل با ایران از جمله اتهام قتل در اتحادیه اروپا به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

تحلیل‌گران بر این باورند که طرح چنین ادعاهایی در آستانه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و در شرایطی که ساز و کار ویژه مالی اروپا با ایران هنوز راه‌اندازی نشده، می‌تواند بهانه‌تراشی برای امتیازخواهی‌های بیشتر از ایران به قیمت تلاش برای حفظ برجام باشد.

برجام با خروج آمریکا از آن در اردیبهشت گذشته، عملا با چالش بقا مواجه شده اما اروپایی‌ها مدعی تلاش برای حفظ آن هستند، تلاش‌هایی که ایران بارها بر ناکافی بودن آنها تاکید داشته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب