امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3457 تاریخ انتشار: جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران:

مهمترین علت طلاق در کشورها، عامل فرهنگی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهم ترین علت طلاق در کشورها، عامل فرهنگی است؛ هرچند که اقتصاد نیز در آن هم نقش دارد.
مهمترین علت طلاق در کشورها، عامل فرهنگی است
به گزارش خبر ایران، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه افزود: هنگامی که زنی با آرایش به خیابان می رود و با مردان نامحرم صحبت می کند یا مردی با زنان نامحرم صحبت می کند دیگر نمی تواند با همسرش رابطه دوستانه داشته باشد.

وی گفت: برخی رمان ها به گونه ای است که خواندن آنها حس دلهره، یاس و اضطراب را به جوانان می دهد و حتی آنان را به خودکشی می کشاند؛ رمان مانند مواد مخدر می تواند تاثیر منفی داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فیلم های هالیوودی نیز به شدت در صدد ترویج شهوت و غضب هستند، افزود: امروزه ده ها شبکه ماهواره ای فارسی زبان راه افتاده که تمام هم و غم آنها ، نابودی خانواده ها است و عمدتا صهیونیست ها و دشمنان استعمارگر ، این شبکه ها را حمایت می کنند.

حجت الاسلام خسروپناه خاطرنشان کرد: کارکرد این شبکه ها بدتر از بمب اتمی است؛ بمب اتم فقط یک منطقه را از بین می برد و ویرانی سخت افزاری دارد اما تهاجم فرهنگی، درون و هویت را از بین می برد؛ ضد انقلابیون با همکاری صهیونیست ها می خواهند خانواده را از بین ببرند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: زمانی ، مساله اومانیسم (انسان محوری) در دوران رنسانس مطرح شد اما خدا را قبول داشتند ولی در فیلم های دینی هالیوودی ، انسان را در برابر خدا قرار می دهند.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: فیلم و حتی کارتون های ساخته شده هالیوودی ، پشتوانه فلسفی دارند و نباید تصور شود که این فیلم ها فقط برای پرکردن اوقات فراغت هستند بلکه می خواهند بر ذهن و تخیل انسان تاثیر بگذارند تا عقلانیت از بین برود.

وی گفت: بازی های رایانه ای، دوستی های اینترنتی، شبکه های اجتماعی، ایمیل، کتابخانه دیجیتال، آموزش مجازی و سرویس های دولت الکترونیک در حوزه مجازی قرار دارند که بخشی از آنها مفید است اما نباید از آسیب های مهم آنها غافل شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز 75 برابر مجوزهایی که وزارت ارشاد و صدا و سیما برای قطعات موسیقی صادر می کنند، قطعه در فضای مجازی تولید می شود؛ دیگر موسیقی زیرزمینی نداریم ، رو زمینی است.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای به نوجوانان چگونگی سرقت خودرو را آموزش می دهد، افزود: اکنون بعضی کشورهای اروپایی ، برخی بازی های رایانه ای را ممنوع و جرم اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: فیلم یک بار دیده می شود اما نوجوانان تا سال ها بازی های رایانه ای را ادامه می دهند؛ این بازی ها خیانت آموزش می دهد.

حجت الاسلام خسروپناه تاکید کرد: نباید تصور کرد که این تهاجم فرهنگی فقط به کشورهای اسلامی و ایران آسیب می زند بلکه این تهاجم به غرب بیش از ما آسیب زده است.

دشمنان همچنین از طریق ساخت فیلم، شهوت و غضب انسان ها را تقویت کرده و عقل انسان را می زدایند و چنین انسانی ایمانش را از دست می دهد و بی هویت می شود و دشمن هر بلایی که خواست سر جامعه بی هویت می آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جامعه بی هویت، استقلال خود را از دست داده و برده استکبار می شود و به پیشرفت و تمدن نمی رسد. امروزه رمان هایی در کشورهای اسلامی، تدوین و ترجمه می شود که هویت نسل جوان را هدف گرفته است.

**راهکارهای مقابله با فرهنگ ابتذال

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: راهکارهای فراوانی برای مقابله با ابتذال فرهنگی وجود دارد.

حجت الاسلام خسروپناه از شورای انقلاب فرهنگی خواست تا طرح تدوین مهندسی فرهنگی شامل راهبردهای تهاجمی و دفاعی را سریع تر مصوب و عملیاتی کند.

وی گفت: خانواده ها نیز باید مساله تربیت کودکان را جدی گرفته و آنان را برای گرایش به نهادها و مراسم مذهبی مانند مسجد، نمازجمعه، اعتکاف، مجالس اهل بیت(ع) و اردوهای راهیان نور تشویق کنند.

وی افزود: حجاب نیز ضرورت فرهنگی دیگر است که باید به آن توجه شود؛ دختران بدحجاب به خودشان و جامعه آسیب می زنند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: صدا و سیما و آموزش و پرورش در بصیرت افزایی مردم در حوزه مسائل فرهنگی ، نقش موثری دارند.

حجت الاسلام خسروپناه تاکید کرد: تدوین سند اینترنت و شبکه های اجتماعی سالم ضروری است تا خانواده ها بتوانند از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای متولی مسائل فرهنگی (دست اندرکاران امور اعطای مجوز، رصد و قضاوت امور فرهنگی) باید با هم هماهنگ باشند درغیراینصورت آسیب های جدی به جامعه وارد می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: انتظار می رود مسوولان فرهنگی قضیه تهاجم فرهنگی را جدی تر بگیرند چون تهاجم ، جدی تر شده است.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه در مقابل فرهنگ اسلام ناب، برخی جریان های انحرافی مانند فرهنگ ناسیونالیستی، فرهنگ قومیت گرایی، غربزدگی، فرهنگ معنویت گرایی غیردینی، فرهنگ سلفی گری و ابتذال فرهنگ و اخلاق وجود دارد، افزود: مومنان جامعه باید این جریان ها را بشناسند.

وی یادآور شد: فرهنگ ابتذال به دنبال تحقق بی بند و باری فرهنگی و رفتاری در جامعه است؛ این فرهنگ می خواهد فساد اخلاقی را از طریق روابط جنسی و رفتارهای غیرشرعی در جامعه تحقق بخشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: فرهنگ ابتذال می خواهد از طریق لذت های ناسالم، جامعه اسلامی ما را آلوده کند البته غریزه جنسی بخشی از آرامش بشر را در نظام خانواده تامین می کند اما این رابطه به صورت نامشروع، انسان را به فساد می کشاند و خانواده را نابود می کند و اگر خانواده نابود شود، جامعه به زوال کشیده می شود.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به رواج ابتذال و روابط نامشروع در تاریخ اندلس گفت: ابتذال فرهنگی این کشور را از بین برد بنابراین مساله ابتذال فرهنگی ، مساله بسیار مهم و حساسی است.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب