امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3349 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مردانی که درد زایمان را تجربه کردند! +تصاویر

زایمان با چنان دردی همراه است که یک مرد بالغ را به گریه می اندازد. تولد کودک واقعا با درد همراه است و زایمان به طور متوسط ۱۲ تا ۱۴ ساعت طول می کشد اما مردان بیش از ۳۰ ثانیه نمی توانند درد زایمان را تحمل کنند.
مردانی که درد زایمان را تجربه کردند! +تصاویر

 

 

به گزارش خبر ایران ، تلویزیون محلی در چین به مناسبت روز مادر مسابقه‌ای را با حضور 20 داوطلب برگزار کرد تا به آنها درد ناشی از زایمان مادران را با استفاده از دستگاه شوک الکتریکی شبیه سازی کند و نتیجه آن بود که هیچ یک از مردان نتوانستند بیش از 30 ثانیه تاب این درد را بیاورند.

اما جالب است بدانید که یک زن هنگام زایمان دردی معادل 57 واحد را احساس می کند در واقع این میزان درد، معادل شکسته شدن همزمان 20 استخوان است.
 
تحقیقات دیگری که در دانشگاه میشیگان انجام شده است، نشان داده اند که اختلافات بیوشیمیایی اساسی در چگونگی درک درد در مرد و زن وجود دارد. آنها کشف کرده اند که هورمون های جنسی مثل استروژن نقش مهمی در واکنش به درد دارند. این یافته ها کمک می کنند تا بتوان توضیح داد چگونه زنان ( که جنس ضعیف تر نامیده می شوند) می توانند درد سختی مثل درد زایمان را تحمل کنند.  تکنیک های جدید تصویربرداری از مغز به محققان اجازه داده است که بتوانند به بررسی مغز و تغییرات شیمیایی که در حین درد در آن رخ می دهد، بپردازند.

میزان استروژن در خانم ها در طول یک سیکل ماهیانه و در حین حاملگی به میزان زیادی تغییر می کند و تحقیقات نشان می دهد استروژن نقش بسیار مهم و حیاتی در کمک به مغز برای افزایش توانایی در سرکوب کردن درد دارد. وقتی میزان استروژن خون بالاست، سیستم ضد درد مغز در مواجهه با یک محرک دردناک، فعال تر برخورد کرده و مواد شیمیایی موسوم به اندورفین ها یا انکفالین ها آزاد شده که باعث می شود سیگنال های دردی که به مغز می رسد ضعیف تر عمل کنند، اما زمانی که استروژن پایین باشد، این سیستم نمی تواند به اندازه گذشته به طور موثر عمل کند، در نتیجه تحمل درد در یک خانم در طول دوره های مختلف زندگی کم و زیاد می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب