امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31609 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران مطرح کرد؛

آموزش تئوری برای مقابله با اعتیاد کافی نیست

خبرایران: دکتر مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: در راستای رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر صنعتی و شیمیایی آموزش تئوری کافی نیست و باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، والدین و دانش‌آموزان را از آسیب‌های مصرف این مواد آگاه کرد.
آموزش تئوری برای مقابله با اعتیاد کافی نیست

دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: آموزش همراه با عملکرد می‌تواند در بحث اجتماعی شدن مقابله با اعتیاد موثر باشد، لذا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی والدین و دانش‌آموزان می‌توان آنها را از آسیب‌های مصرف این مواد آگاه کرد.
وی توضیح داد: سیستم آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را با برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای و اردوهای مختلفی که خارج از مدرسه برپا می‌کند، با پدیده مواد مخدر، عوارض و خطرهایی که با مصرف کردن آنها بوجود می‌آید، آگاه کنند.
محرز با بیان اینکه والدین نیاز به کارگاه‌های آموزشی در این زمینه دارند، گفت: در این کارگاه‌های آموزشی، نه گفتن باید مورد تاکید قرار گیرد، افراد باید یاد بگیرند که در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله دعوت به مصرف مواد مخدر به راحتی نه بگویند و نگرش مثبت در این باره نداشته باشند.
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: در حال حاضر درصد بالایی از معتادان تزریقی مبتلا به بیماری ایدز هستند و این روند می‌تواند سایر افراد سالم جامعه را هم بیمار کند.
محرز تاکید کرد: اعتیاد بیماری مزمنی است که برای پیشگیری و کنترل مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی نیازمند آموزش همراه با برگزاری کارگاه است، بسیاری از افراد جامعه اطلاعات کافی درباره این معضل ندارند و ناآگاهانه به مصرف این مواد می روند.
به گفته رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، همه دست اندرکاران جامعه که امور فرهنگی، اجتماعی و غیره را مسوولیت دارند باید برای کودکان، نوجوانان و جوانان این کشور دلسوزی کنند و با احساس وظیفه به آموزش اصولی و درست در رابطه با مبارزه اجتماعی با مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بپردازند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب