امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3159 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اوکراین، نعمتی الهی برای ایران!

امریکن اینترپرایز در گزارشی تحت عنوان «اوکراین، نعمتی الهی برای ایران» نوشت: ایران از آغاز مذاکرات هسته‌ای تصریح کرده که حق غنی‌سازی ایران قابل مذاکره نیست. در دور بعدی مذاکرات در سیزدهم ماه مه در وین، گروه مذاکره‌کننده ایران با شش خط قرمز جدید از جانب خامنه‌ای (از جمله این‌که جنبش علمی هسته‌ای نباید متوقف یا آهسته شود) بر سر میز حاضر می‌شود؛ تحقیقات علمی که می‌تواند به توسعه چرخه سوخت هسته‌ای و توانایی ساخت سلاح کمک کند.
اوکراین، نعمتی الهی برای ایران!

 

به گزارش خبر ایران ، توافق اولیه خواستار از بین بردن زیرساخت‌های هسته‌ای ایران نبوده است. در واقع محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران از گروه مذاکره‌کننده خواسته است ابهام‌های "برنامه عمل مشترک" را برطرف سازند و توافقی را امضاء کنند که منافع ملی ایران را مورد تاکید قرار دهد.
ناتوانی غرب در برابر رئیس‌جمهور روسیه در بحران اکراین، تاثیر زیادی بر محاسبات استراتژیک ایران داشته است. پس از نابودی سیاست خارجی آمریکا در سوریه و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین، در ایران این تلقی وجود دارد که آمریکا در مذاکرات موضع ضعیفی دارد. این در سخنان فرمانده سابق سپاه ایران، محسن رضایی، دیده می‌شود: "آمریکا نمی‌تواند به گذشته بازگردد؛ نوعی عدم اعتماد به نفس در آن ایجاد شده است. خوشبختانه موضوع اوکراین برای ما موهبت الهی شد، چون آمریکا دیگر نمی‌تواند چین و روسیه را متقاعد کند."
پرزیدنت حسن روحانی در کمپین انتخاباتی خود وعده داد که اقتصاد ایران را بهبود بخشد. در زمان انتخاب او، بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول، نرخ تورم سالانه ۴۵ درصد بود. ژانویه امسال دولت توانست این رقم را به ۲۹ درصد برساند. اما از اول امسال این نرخ دوباره به ۳۲ درصد رسیده است.
اگر مذاکرات این ماه، طبق انتظارات خوب پیش برود، ضربه ای به وجهه روحانی وارد می شود. او با نزدیک شدن به آمریکا ریسک کرده است و به نظر می‌رسد امتیازاتش را خواهد گرفت. پس از سال‌ها فشار بر اقتصاد ایران و موضع استراتژیک این کشور در منطقه(اخیرا در سوریه)، او می‌تواند جمهوری اسلامی قوی‌تر و امن‌تری را در افق ببیند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب