امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31321 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اعطاي مجوز فعاليت انتشار صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي به 5 رسانه داخلي

خبرایران :سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي، مجوز فعاليت رسانه هاي اپيدو، هاشور، سيناروبيك، ديجيتون و لحظه را براي شش ماه فعاليت آزمايشي صادر كرد.
اعطاي مجوز فعاليت انتشار صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي به 5 رسانه داخلي

به گزارش خبرایران از روابط عمومي رسانه ملي، مهندس سياهكلي رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصويرفراگير در مراسم اعطاي مجوز اين رسانه‌ها، با تأكيد بر اينكه هدف اين سازمان تسهيل‌ و بالابردن اثر بخشي رسانه هاي مجازي داخل كشور و تقويت آنها است گفت: اگر رسانه‌هاي مجازي داخلي نتوانند به رسالتشان در برندسازي نزد مخاطبانشان عمل كنند قطعا مخاطبان به سوي رسانه هاي خارجي روي خواهند آورد كه ضرر آن به مراتب براي كشور بيشتر است.

سياهكلي با بيان اينكه فضاي مجازي تركيبي از محتواهاي مفيد و مخرب است گفت: برخلاف رسانه‌هاي سنتي كه اكثرا ناشر محور هستند رسانه ها ي نوين فعاليت كاربر محوري بيشتري دارند. وي با اشاره به اينكه دنيا بيش از ده سال در مسير قانونمندكردن انتشار صوت و تصوير در فضاي مجازي گام برداشته است گفت: قوانيني جامع و تاثيرگذار براي حفظ صحت و سلامت محتوا، برخورد با اخبار جعلي، عدم انتشار محتواي مضر و پيشگيري از تنفرپراكني در فضاي مجازي در كشورهاي توسعه يافته وضع شده است.

رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير در فضاي مجازي عملكردرسانه‌ها را در فضاي مجازي به دو دسته ناشر محور و كاربر محور تقسيم كرد و گفت: مجوزها بسته به اين دسته بندي به مديران رسانه ها اعطا مي شود. وي با بيان اينكه كار رسانه‌هاي ناشر محور در زمينه نشر محتوا آسان‌تر از كاربر محور است گفت: نظارت بر محتوا در رسانه‌هاي ناشر محور پيش از انتشار و در رسانه هاي كاربر محور نظارتي پس از انتشار است كه كار را سخت تر مي‌كند. وي افزود: هدف ما در سازمان تنظيم مقررات تسهيل ، افزايش اثربخشي و پويايي در توليد و انتشار محتواي صحيح، سالم و پاك است .

سياهكلي با بيان اينكه براي رسانه هايي كه مجوز فعاليت مي‌گيرند دوره آموزشي سه ماهه در دانشگاه صداوسيما طراحي شده گفت: مبناي كار بر اعتماد متقابل است و ما دوره‌هاي آموزشي را براي مديران رسانه ها و ارزيابان محتوايي در نظر گرفته ايم و در پايان دوره، گواهي رسمي كه مورد تأييد وزارت علوم است صادر مي‌شود.

رئيس سازمان تنظيم مقررات با بيان اينكه مجوزهاي صادر شده به صورت شش ماهه و آزمايشي است گفت: اگر در مدت آزمايشي صلاحيت رسانه‌ها براي فعاليت در اين فضا محرز شد مجوز قطعي سه ساله به آنها اعطا مي‌شود.

سياهكلي به مديران رسانه ها پيشنهاد داد از ظرفيت رسانه ملي براي تبليغ فعاليت ها و خدمات خود و جذب حداكثري مخاطب بهره ببرند. وي با اشاره به تأثير تبليغات در رسانه ملي گفت: مردم خصوصا در زمينه تبليغات به رسانه ملي اعتماد دارند و اين امر مي‌تواند در جذب مخاطب بيشتر اثرگذار باشد.

در اين مراسم فرزاد آذري پور مديرعامل و مدير رسانه "هاشور" در خصوص محتواي اين رسانه كه در زمينه انتشار فيلم هاي مستند و جامعه هدف اين رسانه نيز توضيحاتي ارائه داد. حسن احمدي مدير رسانه "اپيدو" نيز از فعاليت اين رسانه در زمينه فيلم هاي ايراني و خارجي و اپ هايي كه در زمينه آموزش و كودك و نوجوان در نظر دارد سخن گفت. صدرا احمدي رسانه "سيناروبيك" را براي انتشار محتوايي در زمينه آموزش و پرورش براي سه دسته از مخاطبان از جمله دانش آموزان ، والدين آنها و معلمان معرفي كرد. فاطمه فيض‌آبادي مدير رسانه "ديجيتون" از فعاليت اين رسانه در زمينه كودك و نوجوان و محتوايي متناسب با اين گروه سني خبر داد. فرزانه دلاوري مدير عامل و مدير رسانه "لحظه" نيز محتواي اين رسانه را در زمينه موضوعات ورزشي و سرگرمي معرفي كرد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب