امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30840 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محسن جعفری نژاد بسطامی تشریح کرد؛

جزئیات آتش سوزی در منطقه حفاظت شده «سیوک» و«هفت برارون» بویراحمد

خبرایران: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهار کامل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده «سیوک» و «هفت برارون» شهرستان بویراحمد پس از ۱۱ ساعت تلاش گفت: متاسفانه بر اثر این آتش سوزی ۶۷ هکتار از پوشش گیاهی، مرتعی و جنگلی این منطقه درآتش سوخت.
جزئیات آتش سوزی در منطقه حفاظت شده «سیوک» و«هفت برارون» بویراحمد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، محسن جعفری نژاد بسطامی افزود: آتش سوزی که از ساعت ۱۳ روزسه شنبه ۲۶ تیرماه ۹۷ شروع شده بود با تلاش مامورین محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، بخشداری چیتاب، ستاد مدیریت بحران استان و با حضور پررنگ نیروهای بومی محلی منطقه سرانجام در ساعات پایانی بامداد روز چهارشنبه، ۲۷ تیرماه مهار و خاموش شد. 

وی اظهارکرد: بر اثر این آتش سوزی نزدیک به ۶۷ هکتار از پوشش گیاهی، مرتعی و جنگلی منطقه از بین رفته است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: بیشتر این آتش سوزی ها بر اثر بی دقتی مردم، گردشگران و چوپانان منطقه اتفاق می افتد. 

جعفری نژاد بسطامی ضمن تشکر از تمامی کسانی که در مهار این آتش سوزی فعالیت داشتند، تصریح کرد: کوهستانی بودن منطقه و وسعت زیاد بر سختی کار اطفاء حریق می‌افزاید که از مردم انتظار می رود در حد امکان از روشن کردن آتش در جنگل خود داری نموده و در صورت روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند. 

وی با ابراز تاسف از وقوع این آتش سوزی ادامه داد: بر اثر این آتش سوزی تعداد زیادی از درختان"بلوط"، "بنه"، "کیکم"، "زالزالک"، "ارژن" و "گون" از بین رفته است.  

به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از ۸۷۰ هزار هکتار جنگل و بیش از ۵۵۰ هزار هکتار مرتع است که ۸۷ درصد استان را مرتع و جنگل تشکیل می دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب