امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2920 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

6 اصل ضروری زندگی از منظر طب سنتی

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: براساس اصول طب سنتی، 6 اصل ضروری زندگی می تواند پایه ای برای زندگی با کیفیت و سلامت باشد.
6 اصل ضروری زندگی از منظر طب سنتی
به گزارش خبر ایران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر «مهرداد کریمی» با اشاره به ضرورت توجه به این 6 مقوله برای حفظ صحت و تضمین و محفوظ ماندن سلامتی مردم ، افزود: نخستین اصل ضروری زندگی از منظر طب سنتی، توجه خاص به خوراکی ها و آشامیدنی ها و اصل دوم، توازن در خواب و بیداری است.

وی از اقلیم به عنوان سومین اصل ضروری زندگی نام برد و خاطرنشان کرد: اقلیم شامل کل محیط زیست فرد می شود، رکن بعدی در زندگی، حرکت و سکون و آنچه به آن اهمیت می دهیم در سطح ذهن و جسم است.

این متخصص طب سنتی گفت: اصل پاکسازی از دیگر اصول زندگی از منظر طب سنتی است که این خصوصیت در بدن همه افراد وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد تا آنچه شایسته و مورد نیاز است را جذب و آنچه مناسب نیست از خود دور کند و مقوله آخر بهداشت روان است.

کریمی اضافه کرد: در حال حاضر ما می توانیم بر همه این موضوعات تمرکز کنیم اما مهمترین آن خوردنی ها و آشامیدنی ها است که در سلامتی می تواند نقش موثری را ایفا کند.

وی ادامه داد: حکمای طب سنتی در چند هزار سال قبل بر تاثیر متقابل ذهن و جسم بر یکدیگر تاکید داشته و معتقد بودند که این عامل می تواند اثرات سریع و ماندگاری را در بدن ایجاد کند بنابراین باید به آن توجه داشت.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب