امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26956 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جیغ تروریست ها در جنوب غرب دمشق به صدا درآمد؛

چرخش 180 درجه ای مواضع جبهه النصره در حومه غربی پایتخت سوریه/ تروریست ها تسلیم می شویم + نقشه میدانی

خبرایران: با پاکسازی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، نیروهای جبهه مقاومت بر شهرک های «بین جن و مغر المیر» اشراف پیدا کرده اند و شمارش معکوس برای تسلیم شدن تروریست ها به صدا درآمده است.
چرخش 180 درجه ای مواضع جبهه النصره در حومه غربی پایتخت سوریه/ تروریست ها تسلیم می شویم + نقشه میدانی

به گزارش خبرایران، آخرین تحولات میدانی از جنوب غرب استان دمشق حاکیست، فشار نیروهای جبهه مقاومت بر عناصر تروریستی محاصره شده در شهرک های «بیت جن و مغر المیر» افزایش یافته است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: با پاکسازی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، نیروهای جبهه مقاومت بر شهرک های «بین جن و مغر المیر» اشراف پیدا کرده اند و شمارش معکوس برای تسلیم شدن تروریست ها به صدا درآمده است.

وی با بیان این که ورود نیروهای مقاومت به مزارع «بیت جن» به معنای اتمام کار عناصر تروریستی محاصره شده در جنوب غرب استان دمشق است، گفت: در جریان عملیات امروز سه ایستگاه دفاعی تروریست ها در شرق مزارع بیت جن به کنترل نیروهای جبهه مقاومت در آمد.

این منبع میدانی از پیشروی نیروهای مقاومت به سمت مقبره «شیخ عبدالله» خبر داد و افزود: در حال حاضر، فاصله نیروهای مقاومت با مزارع بیت جن به 500 متر کاهش یافته و همین مسئله باعث شده سرکرده های عناصر تروریستی به شکست خود در جنوب غرب دمشق اذعان کنند.

 با پیشروی های محسوس جبهه مقاومت در جنوب غرب استان دمشق و تنگ تر شدن حلقه محاصره، عناصر تروریستی در چرخش 180 درجه ای اعلام کرده اند آماده مذاکره برای خروج از مناطق تحت اشغال هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده، سرکرده های میدانی گروه تروریستی جبهه النصره اعلام کرده اند در صورت توقف عملیات علیه آنان، آماده بر زمین گذاشتن سلاح خود، تسلیم و در نهایت خارج شدن از شهرک های «بیت جن و مغر المیر» هستند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از بررسی درخواست تروریست ها خبر داد و افزود: عناصر تروریستی درخواست کرده اند با توقف عملیات، اجرای آتش بس در منطقه عملی شود و در نهایت با ورود ناظران بی طرف بستر برای تحویل سلاح و انتقال آنان به استان ادب یا درعا فراهم شود.

عناصر تروریستی محاصره شده در شهرک های «بیت سایر، بیت تیما و کفرحور» هم خواستار برقراری آتش بس هستند و اعلام کرده اند برای خروج از مناطق تحت اشغال و انتقال به استان های ادلب و درعا آماده هستند.

براساس خبرها، دولت سوریه امروز ( سه شنبه) موضع رسمی خود را در خصوص درخواست تروریست ها اعلام خواهد کرد؛ منابع میدانی اعلام کرده اند مانع قابل ملاحظه ای برای بازگشت امنیت به جنوب غرب استان دمشق وجود ندارد چرا که نیروهای مقاومت بدون درگیری و صرف زمان بیشتر می توانند به اهداف خود دست یابند.

درصورت پذیرش درخواست تروریست ها برای خروج از مناطق تحت اشغال در جنوب غرب استان دمشق، تعداد قابل توجه ای از نیروهای عملیاتی این فرصت را خواهند داشت که فعالیت خود را به سایر جبهه های نبرد منتقل کنند.

 جنوب غرب استان دمشق یک شاهراه ارتباطی محسوب می شود که از شرق با شهر دمشق، از غرب با مرزهای لبنان و جولان اشغالی، از جنوب غرب با استان قنیطره و از جنوب با استان درعا ارتباط دارد.

پاکسازی جنوب غرب استان دمشق همچنین به معنای بازگشت امنیت به حومه غربی پایتخت و مرزهای لبنان است؛ از سویی دیگر با آزادسازی این مناطق، راه برای تامین امنیت استان قنیطره مرزهای مشترک با جولان اشغالی هم باز خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب