امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26363 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دیدار رئیس صندوق با اعضای هیئت علمی، محققین و پژوهشگران دانشگاه شهرکرد

خبرایران : رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اساتید، محققین و پژوهشگران استان چهارمحال و بختیاری دیدار کرد
دیدار رئیس صندوق با اعضای هیئت علمی، محققین و پژوهشگران دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرایران ازمرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران)، رئیس صندوق با اساتید، محققین و پژوهشگران استان چهارمحال و بختیاری دیدار کرد.

در ابتدای این نشست که در سالن خیام دانشکده فنی دانشگاه شهرکرد و با حضور اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار شد؛ دکتر نصرت­اله ضرغام گفت: هدف از سفر های استانی و دیدار با مراکز پژوهشی و دانشگاه های سراسر کشور؛ آشنایی بیشتر مراکز علمی با حمایت های صندوق می باشد.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های پژوهشی مراکز علمی استان ها افزود: تا به حال به 29 استان سفر کرده و در 112 مرکز علمی و پژوهشی نشست برگزار شده است تا به معرفی گستره چتر حمایتی فعالیت های صندوق بپردازیم و فعالیت های خود را به نقدگذاشته و پیشنهادات پژوهشگران و فناوران سراسر کشور را برای خدمات حمایتی بیشتر و بهتردریافت نمائیم.

دکتر ضرغام ضمن اشاره به حمایت از پروژه های پژوهشی دانشگاه ها افزود: نتیجه حضور درجمع اساتید و پژوهشگران و فناوران استانها ایجاد توازن حمایتی به تناسب ظرفیت های علمی و بهره بیشتر هر استان در فعالیت های علمی مراکز علمی استان ها و خارج از کشور بوده است.

دکتر ضرغام در ارتباط با تولیدات فکری کشورها گفت: پیشتازی کشور ها در علم و فناوری که اساس رشد کشورها است بر پایه تولیدات فکری بنا نهاده شده و دنیا به این نتیجه رسیده است که رشد علمی به تنهایی موجب سعادت، صلح و آرامش نمی شود بلکه این رشد باید با رشد معرفتی همراه گردد تا موجبات تعالی و خوشبختی انسان رقم زده شود.

رئیس صندوق عنوان کرد: صندوق نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از تولیدات فکری و استفاده حداکثری از ظرفیت ها با گسترش چتر حمایتی و ایجاد تناسب بین مخاطبین و نوع حمایت ها دنبال می کند.

صندوق با اجرای برنامه مردمی سازی علم و اجتماعی کردن دانش به دنبال ایجاد زیرساخت های بهتری برای آینده علم است. ضمن اینکه بنیاد ملی علم ایران با حمایت از ظرفیت های بالفعل و ایجاد هسته های علمی، حمایت از رساله ها و مشارکت دانشجویان کارشناسی ارشد در پروژه های مصوب اساتید، حمایت از پژوهشگران پسا دکترا، اعطای کرسی و گرنت، اعطای گرنت آغاز، اعطای گرنت سینرژی، در نظر گرفتن تسهیلات ویژه حمایتی برای استان ها و اولویت دادن تحقیقات میان رشته ای، حمایت ویژه از اساتید جوان و بانوان پژوهشگر و استفاده از ظرفیت های ملی و مالی داخل و خارج از کشور به توسعه علم و فناری کمک شایانی کرده، به نحوی که رتبه اول حمایت را از توسعه علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران کسب نموده است.

گفتنی است در انتهای این نشست تبادل نظر فی مابین رئیس صندوق و اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حاضر انجام شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب