امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25765 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سعید پورعلی درنشست خبری اعلام کرد؛

آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان الگوها را شناسایی و فرهنگ فداکاری را درجامعه ترویج می دهد/22 گروه دانشجویی و دانشجوی فعال، تندیس فداکاری دریافت خواهند کرد/ دو تندیس به خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم تعلق خواهد گرفت

خبرایران: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان در صدد است بارزترین الگوها را شناسایی کند و با هدف ترویج فرهنگ فداکاری، به جامعه معرفی کند.
آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان الگوها را شناسایی و فرهنگ فداکاری را درجامعه ترویج می دهد/22 گروه دانشجویی و دانشجوی فعال، تندیس فداکاری دریافت خواهند کرد/ دو تندیس به خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم تعلق خواهد گرفت

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «هفتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران» بعدازظهر امروز سه شنبه 9 آبان ماه 1396 با حضور«سعید پورعلی» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و اصحاب رسانه در جهاد دانشگاهی برگزار ودراین نشست خبری «سعید پورعلی» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهارداشت: باید فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه  ترویج و تعمیق یابد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد:هم مقام معظم رهبری و هم اسناد ملی که در زمینه توسعه فرهنگی کشور تدوین شده، بر ایجاد یک فضای فرهنگی پیرامون مبحث ایثار و شهادت تأکید دارند. مقام معظم رهبری در خردادماه امسال فرمودند نگذارید فرهنگ جهاد و شهادت مورد غفلت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام به این موضوع در اسناد بالادستی کشور نشان می‌دهد که بحث فداکاری برای حفظ انسجام اجتماعی و تقویت قدرت ملی نقش به سزایی دارد. از آنجایی که مهم‌ترین سرمایه و تکیه‌گاه این نظام، رأی و نظر مردم است لذا ضرورت دارد در خصوص استحکام روحی و روانی جامعه اهتمام داشته باشیم.

پورعلی عنوان داشت : آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان در صدد است بارزترین الگوها را شناسایی کند و با هدف ترویج فرهنگ فداکاری، به جامعه معرفی کند. این جریان تلاش کرده مصادیق فداکاری را در هفت عرصه مختلف شناسایی کند.

وی در خصوص این 7 عرصه تاکید کرد: ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در سوانح؛ حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی؛ انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه؛ انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی؛ مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور؛ انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حفاظت از محیط زیست؛ و تأمین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو این 7 عرصه را شامل می شوند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ابرازداشت: ما از تمام دستگاه‌های مرتبط به عنوان حامی و مشارکت‌کننده در این رویداد دعوت کرده‌ایم؛ از جمله وزارتین علوم و بهداشت، وزارت ورزش و جوانان، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان حفاظت از محیط زیست، هلال احمر، بسیج دانشجویی، سازمان انتقال خون و کمیته امداد امام خمینی. بر همین اساس سعی شده است مانند دوره‌های قبل، از حمایت‌های فکری و برنامه‌ای این مراکز خصوصا در بحث تشخیص و شناسایی مصادیق فداکاری استفاده کنیم.

وی درخصوص نحوه شناسایی برگزیدگان هم گفت: شیوه معرفی این افراد به 2 صورت انجام می‌گیرد. یکی اینکه دستگاه‌های مربوطه خودشان ارزیابی کنند و به کمیته داوری معرفی کنند. شیوه دیگر اینکه خود دانشجو با مراجعه به پایگاه اینترنتی تندیس ملی فداکاری از شاخص‌ها اطلاع پیدا کند و خودش را کاندیدا نماید. در نتیجه این فرآیندها تاکنون توانسته‌ایم 255 دانشجو را به عنوان برگزیده معرفی کنیم که 76 نفر موفق به دریافت تندیس شده‌اند و 179 نفر به عنوان برگزیده تقدیری شناخته شدند.

پورعلی اضافه کرد: 15 آبان‌ماه آخرین فرصت معرفی و ثبت‌نام دانشجویان حائز شرایط است. مراسم اختتامیه روز 21 آذرماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و 22 گروه دانشجویی و دانشجوی فعال، تندیس فداکاری دریافت خواهند کرد که از این میان، دو تندیس به خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم تعلق خواهند گرفت.

وی درپایان سخنان خود گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده درصددیم کانون برگزیدگان تندیس فداکاری را تشکیل دهیم وهمچنین برنامه‌هایی برای معرفی برگزیدگان در رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم در مجموع بتوانیم برنامه های خوبی را دراین خصوص انجام دهیم.

Image result for ‫آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان‬‎

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب