امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25744 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر مهرمحمدی اعلام کرد؛

تربیت مدرس را به برنامه‌های درسی رسمی خلاصه نکنیم / برای برخوردار شدن معلمان جدید از ظرفیت‌های تکنولوژی 4 گام فرصت‌سازی وجود دارد/ باید دانشگاه به یک محیط هوشمند و برخودار از تکنولوژی برای تعیین موفقیت دانشگاه تبدیل شود

خبرایران: رییس دانشگاه فرهنگیان درکنفرانس فرصت‌ها و پیشرفت‌های فناوری اطلاعات گفت: به هیچ عنوان تربیت مدرس را به برنامه‌های درسی رسمی خلاصه نکنیم. زیرا بسیاری از فرصت‌های پنهان را در پروسه تربیت معلم می‌توان ساخت.
تربیت مدرس را به برنامه‌های درسی رسمی خلاصه نکنیم / برای برخوردار شدن معلمان جدید از ظرفیت‌های تکنولوژی  4 گام فرصت‌سازی وجود دارد/ باید دانشگاه به یک محیط هوشمند و برخودار از تکنولوژی برای تعیین موفقیت دانشگاه تبدیل شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نخستین «کنفرانس ملی فرصت ها و پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات  درحوزه تخصصی آموزش» صبح امروز دوشنبه 8 آبان ماه 1396 با حضور دکتر«محمود مهرمحمدی» سرپرست دانشگاه فرهنگیان، دکتر«غلامرضا کاتب» دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، دکتر«محمد خوانساری» رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات، معاونان دانشگاه فرهنگیان واصحاب رسانه در پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارو دراین مراسم دکتر«محمود مهرمحمدی» سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهارداشت:4 گام فرصت‌سازی برای برخوردار شدن معلمان جدید از ظرفیت‌های تکنولوژی  وجود دارد.

دکتر مهرمحمدی تصریح کرد:گام اول فرصت‌های رسمی و برنامه‌های درسی و رسمی است. به این گونه که  برخی از دروس تربیتی موضوعی هستند که بخشی از آن دروس مربوط به بحث آی‌.سی‌.تی می‌شود . در معماری جدید تربیت معلم در سال 96 ما سعی کردیم این بخش را مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: گام دوم مسئله برخورداری ازهویت حرفه‌ای مستلزم این است که به هیچ عنوان تربیت مدرس را به برنامه‌های درسی رسمی خلاصه نکنیم. زیرا بسیاری از فرصت‌های پنهان را در پروسه تربیت معلم می‌توان ساخت و فرصت‌های تربیتی غیر رسمی و برنامه درسی غیر رسمی ناظر به فرصت‌های داوطلبانه برای حسن استفاده از این فرصت‌ها گام دوم است که باید برای در دانشگاه بسترسازی کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان داشت: گام سوم فرصت‌های یادگیری غیرمستقیم است، که ازطریق فرصت‌های غیر یادگیری هر درسی از مجموعه دروس 150 گانه‌ای که در دستور کار تربیت معلم است، به نوعی تقویت‌کننده ایده استفاده بهینه از تکنولوژی می‌شود و می‌توانیم پیام نیاز به استفاده از ظرفیت‌های جدید را به صورت مستمر به دانشجو و معلم منتقل کنیم.

وی ابرازداشت: گام چهارم فرصت‌های غیر متشکل و برنامه‌های درسی غیر متشکل است که در این گام ایده غوطه‌ورسازی دانشجو و معلم و کسب تجربه به شکل نامحسوس مورد نظر است و اگر فضای یادگیری دانشگاه را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که یک درآمیختگی همه‌جانبه با تکنولوژی جدید داشته باشد، این فضا می‌تواند افراد را برای داشتن یک هویت تکنولوژیک آماده کند.

دکتر مهرمحمدی  تاکید کرد: باید دانشگاه در این راستا به یک محیط هوشمند و برخودار از تکنولوژی حداکثری که شاخصی برای تعیین موفقیت دانشگاه است، تبدیل کنیم و مجموع این 4 گام  در راستای شکل‌گیری هویت تکنولوژی ضروری خواهد بود، هرچند اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفته که باید تلاش بیشتری کرد تا دستاورد نیکویی برای تربیت معلم و آموزش و پرورش به دست بیاید.

بنابراین گزارش،نخستین «کنفرانس ملی فرصت ها و پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات  درحوزه تخصصی آموزش» صبح امروز دوشنبه 8 آبان ماه 1396 در پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارشد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب