امروز: یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ [2025/05/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25606 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۳:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در یک نشست خبری اعلام شد؛

چهارمین دوره لیگ بازیهای رایانه ای با نام خلیج فارس کلید خورد

خبرایران : رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی از برگزاری جام بازیهای رایانه ای خلیج فارس در 32 استان خبر داد.
چهارمین دوره لیگ بازیهای رایانه ای با نام خلیج فارس کلید خورد

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مرتضی موسویان صبح امروز در نشست خبری  جام  بازی های رایانه ای خلیج فارس با بیان این مطلب افزود: تعداد بازیگران موبایلی طی سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و از ۱۶ میلیون در سال ۸۹ به ۲۳ میلیون در سال ۹۵ افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: درصد بازیگران آنلاین نیز طی این سالها از ۱۴ درصد ۳۹ درصد افزایش یافته پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ این رقم به بیش از ۵۰ درصد برسد.

 وی بیان داشت: بر همین اساس امسال اولین دوره بازی‌های موبایلی و چهارمین دوره بازیهای رایانه ای همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال در خانه‌های فرهنگ دیجیتال سراسر کشور برگزار می‌شود.

 رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد بازیگران از کامپیوتر به سمت گوشی های هوشمند گفت: هم اکنون بازی های تحت اندروید و  ios گسترش پیدا کرده که نیازمند سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر دولت و به ویژه بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

موسویان تاکید کرد: رنج متوسط سنی بازیگران نرم افزارهای موبایلی به ۴۷ سال رسیده که پیش بینی می شود در سال های آینده این رقم افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات بازی های رایانه‌ای و موبایلی در ۳۲ استان کشور به طور همزمان گفت: این  بازی‌ها در استان تهران از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه و همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال برگزار می گردد

وی اضافه کرد: در سایر استانها نیز این بازی ها در مراکز فرهنگی دیجیتال برگزار می گردد و برگزیدگان هر استان در تهران به رقابت خواهند پرداخت.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاریخچه بازی سازی رایانه ای در کشور از اواخر دهه هفتاد گفت: در دهه ۸۰ تعداد بازی‌های قابل قبول و شاخص کشور بسیار محدود بود اما در ۵ سال گذشته تولید بازی به سمت صنعتی شدن رفته و هم اکنون بیش از هزار و  ۵۰۰ بازی موبایلی و رایانه ای در کشور تولید شده است.

موسویان با اشاره به سهم ۵ درصدی بازی های تولید داخل از بازار بازی کشور گفت: باید سعی کنیم با سرمایه‌گذاری و به ویژه حمایت از بخش خصوصی این درصد هرچه بیشتر افزایش یابد.

حمید ضیایی پرور معاون فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال نیز در این نشست با اشاره به اینکه امسال چهارمین دوره بازی‌های رایانه ای و موبایلی برگزار خواهد شد گفت: در راستای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال امسال با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نخستین پاویون اختصاصی استارت‌آپ‌ها با حضور ۱۵۰ کسب و کار نوپا در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال به معرفی خود و دستاوردهایشان می پردازند.

وی همچنین تصریح کرد: ۷ شتاب دهنده فرهنگی دیجیتال نیز تا پایان امسال در ۷ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد که اولین آن مهرماه در زنجان راه اندازی شده و دومین شتاب دهنده فرهنگی نیز به زودی در استان خراسان رضوی راه اندازی می شود.

ضیایی پرور همچنین از برگزاری بیش از ۸۰ کارگاه تخصصی در بخش جنبی یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال خبر داد و افزود: در این نمایشگاه در پاویون ویژه شبکه های اجتماعی بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با شبکه های اجتماعی و نشر دیجیتال به معرفی توانمندی های خود خواهند پرداخت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب