امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24134 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تصاویر اینستاگرامی ناسا از خورشیدگرفتگی اخیر

خبرایران: ناسا تصاویر خورشیدگرفتگی اخیر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.
تصاویر اینستاگرامی ناسا از خورشیدگرفتگی اخیر

به گزارش خبرایران، با رخداد خورشیدگرفتگی کامل، تاریکی کشور امریکا را درنوردید و این پدیده نجومی قبل از ساعت 3 بعدازظهر به وقت محلی کارولینای جنوبی، در این ایالت به پایان رسید.

خورشید یکی از ستارگان کهکشان راه شیری و تنها ستاره سامانه خورشیدی است که در مرکز آن جای دارد. می‌توان گفت خورشید یک کُره کامل است که از پلاسمای داغ ساخته شده‌ است و در میانه آن میدان مغناطیسی برقرار است.

این ستاره که قطری نزدیک به یک میلیون و 392 هزار کیلومتر دارد، سرچشمه اصلی نور، انرژی، گرما و زندگی بر روی زمین است. قطر خورشید نزدیک به 109 برابر قطر زمین و جرم آن 330 هزار برابر جرم زمین است. به این ترتیب 99.86 درصد جرم کل سامانه خورشیدی متعلق به خورشید است.

خورشیدگرفتگی یا کسوف وقتی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه از دید قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه روی قسمتی از قرص خورشید را بپوشاند.

این پدیده هنگامی روی می‌دهد که زمین و ماه و خورشید به ترتیب در یک خط راست یا تقریبا در یک خط راست قرار بگیرند و این شرایط تنها در زمان مقارنه یا محاق ماه ممکن است برقرار شود. گرفتگی کلی خورشید، یکی از منظره‌های بسیار زیبای طبیعت است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب