امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2386 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در نطق اعضای مجلس خبرگان مطرح شد؛

انتقاد از دولت، قوه مجریه را در خدمت‌رسانی بهتر کمک می‌کند/ معرفی دشمن از وظایف روحانیون است

اعضای مجلس خبرگان در نطق‌های جداگانه‌ بر ضرورت دشمن‌شناسی و انتقاد درست از دولت برای خدمت بهتر به مردم تاکید کردند.
انتقاد از دولت، قوه مجریه را در خدمت‌رسانی بهتر کمک می‌کند/ معرفی دشمن از وظایف روحانیون است
به گزارش خبرایران،جلسه سوم پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز چهارشنبه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است. 

اولین سخنران پیش از دستور این جلسه حجت‌الاسلام احمدی شاهرودی نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان بود که در خصوص وظایف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و ارتباط آنها با دستگاه‌های دولتی سخن گفت.

آیت‌الله نعیم‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بندرعباس به عنوان دومین سخنران پیش از دستور با ذکر روایتی از معصوم علیه السلام، پیرامون نقش مجلس خبرگان و قشر روحانی جامعه گفت: دشمن شناسی و معرفی دشمن(آمریکا) و نقشه های او برای مردم از وظایف روحانیون است.

وی در همین زمینه از برخی جنایات رژیم آمریکا در سطح کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکای لاتین و استثمار و استعمار این کشورها سخن گفت.

این عضو مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: علما و روحانیون باید چهره واقعی آمریکا و ایالات متحده را به مردم بشناسانند تا دیگر کسی جسارت آن را نداشته باشد که چهره خوبی از این دولت استکباری به مردم نشان دهد.

نماینده مردم هرمزگان در خبرگان رهبری با مرور کتاب آمریکای لاتین قسمتهایی از آن را قرائت کرد  و در ادامه افزود: در سال 1950 ، هفتاد درصد معادن و منابع خام و پنجاه درصد تولید ناخالص ملی آمریکای لاتین تحت کنترل آمریکای شمالی داشت. با این حال در آن زمان یک دیپلمات آمریکایی می‌گوید تعجب آور است که با وجود کمک‌های آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین ،آمریکاییها را چپاول گر می دانند، اهالی آمریکای لاتین دندانهایشان ر ا با خمیر دندان ساخت آمریکای شمالی مسواک می کنند، کوکا کولا می نوشند و با خودروهای ساخت ایالت متحده حرکت می کنند.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از نطق خود به موضوع فرهنگ اشتغال و معضل بیکاری پرداخت و تصریح کرد: در کشور ما علی رغم وجود مشکل بیکاری بیکاری ، اما مشکل عمده تر فرهنگ کار و اشتغال است، و الا در بسیاری از رشته ها کار هست، اما افراد حاضر نیستند در این کارها اشتغال پیدا کنند و این امر باید اصلاح شود.

سومین سخنران پیش از دستور جلسه صبح روز چهارشنبه نیز، حجت‌السلام علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان بود.

وی در سخنرانی خود با اشاره به برخی فسادهای اقتصادی در کشور بروز این گونه مسائل را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و اظهارداشت: بروز چنین مواردی در نظام اسلامی وهن احکام اسلامی دانسته شده و فضا را آلوده می‌کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کارآیی و توان مدیریتی اسلام و فقاهت اهل بیت شیعه و گستره نفوذ انقلاب اسلامی در سطح جهان و به عقب‌نشینی وادار کردن ناتو و پنتاگون تصریح کرد: ما می‌توانیم با جلوگیری از اینگونه فسادهای و چپاول اموال عمومی و بیت المال، چهره  مدیریت فقه را همچنان درخشنده نگه داریم.

وی در همین زمینه به مسأله گزینش و لزوم آن برای اجرای صحیح گزینش در سطح دوایر دولتی تأکید کرد و افزود: نباید نیروها بصورت فله وارد اداره کشور شوند با لحاظ ملاکات اسلامی که در شرع مقدس بر آنها تأکید شده می توان از بین افراد، نیروهایی با معیارهای اسلامی، جذب کرد.

حجت‌الاسلام اسلامی همچنین بر نقش علمای بلاد و بزرگان و زنده نگهداشتن فرهنگ دعا و مناجات در سطح جامعه و بین مردم تأکید کرد و از علما خواست همچنان سیره  بزرگانی همچون حضرت امام (ره) و علمای ربانی را در برپایی مجالس دعا و مناجات ادامه دهند و همانند طرح‌هایی مثل راهیان نور توسط برادران و شجره  صالحین با رعایت مقام معظم رهبری دام ظله العالی صورت بگیرد.

به گزارش فارس در ادامه حجت الاسلام علی معلمی نماینده استان مازندران هم در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل (ره) همگان علی الخصوص علما و مسؤولین نظام را به مرور چندباره وصایای حضرت امام توصیه کرد و از جایگاه نهاد مجلس خبرگان در تقویت مقام ولایت فقیه سخن گفت و تأکید کرد: امروزه با وجود امکانات رسانه ای می توان مباحث ولایت فقیه را برای اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تبیین کرد.

وی در ادامه با اشاره با مسأله بانکداری اسلامی ، اجرای ناصحیح برخی قوانین بانکداری اسلامی را از سوی بخشی از بانکهای کشور مورد انتقاد قرا داد و برلزوم تذکر دادن مداوم نسبت به این گونه مسائل تأکید کرد.

وی ضمن یادآوری حمایت از دولت خاطر نشان کرد: تذکرات و انتقادات درست از دولت می تواند قوه مجریه را در جریان خدمت رسانی بهتر به مردم کمک کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب