امروز: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/11]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 236 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

از صبح امروز؛

چهار فیلم‌ جدید در سینماهای پایتخت اکران می شود

خبر ایران: چهار فیلم «خسته‌ نباشید»، «سر به مهر»، «جیب‌بر خیابان جنوبی» و «ابرهای ارغوانی» از امروز چهارشنبه 20 آذرماه در کنار فیلم‌های قبلی، روی پرده سینماها می‌روند.
چهار فیلم‌ جدید در سینماهای پایتخت اکران می شود

به گزارش خبرنگار سینمایی خبر ایران ، چهار فیلم «خسته‌ نباشید»، «سر به مهر»، «جیب‌بر خیابان جنوبی» و «ابرهای ارغوانی» از امروز چهارشنبه  20 آذرماه  در کنار فیلم‌های قبلی، روی پرده سینماها می‌روند.

 

«خسته نباشید» به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی

 

«خسته نباشید» احسان قرایی و افشین هاشمی که سیدرضا میرکریمی تهیه‌کننده آن است، در گروه سینما «آزادی» اکران خواهد شد.

«خسته نباشید» فیلمی صمیمی در حال و هوای «خیلی دور خیلی نزدیک» میرکریمی است که در سازمان توسعه سینمایی سوره تهیه شده است.

در خلاصه این فیلم آمده است: «رومن و ماریا زوجی جهانگرد که درگیرِ اختلافاتی با یکدیگرند، در میانه‌ی سفر خود در ایران با موسسه جهانگردی طرفِ قراردادشان به مشکل برمی خورند. مرتضی، مستخدمِ اخراجیِ هتلی که زوج جهانگرد در آن سکونت دارند به کمک پسرعمویش حسین برای آن‌ها نقشه‌ای می‌کشند…»

جلال فاطمی، غوغا بیات، حسام نورایی، فرزاد باقری، رویا افشار و … بازیگران «خسته نباشید» هستند که در سی و‌یکمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

این فیلم چندی قبل در دومین جشنواره فیلم ۲۰۱۳ SWIFF لندن جایزه بهترین فیلم بلند را دریافت کرد.

 

«سر به مهر» سازندگان وضعیت سفید روی پرده

 

«سر به مهر» هادی مقدم‌دوست نیز قرار است در گروه «استقلال» روی پرده برود. این فیلم، نخستین فیلم مقدم‌دوست در مقام کارگردان است که دستیاری کارگردان «بوتیک»، نویسندگی «بی‌پولی» و... را در کارنامه دارد.

«سر به مهر» با فیلمنامه‌ای از حمید نعمت‌الله جلوی دوربین رفته است و تهیه‌کننده‌اش محمدرضا شفیعی است. در زمان اکران این فیلم در جشنواره فجر سال 91، بسیاری آن را با عنوان اثر جدید سازندگان سریال «وضعیت سفید» می‌شناختند.

لیلا حاتمی بازیگر اصلی «سر به مهر» است و خاطره اسدی و آرش مجیدی نیز به عنوان بازیگر در کنار وی، ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم در سی و یکمین جشنواره فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش نگاه نو (مسابقه فیلمسازان اول) را دریافت کند. «سر به مهر» همچنین در دومین جایزه گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان فیلم‌ شایسته تقدیر انتخاب شد.

«سر به مهر» به نوعی نخستین فیلم ساخته شده در سینمای ایران با موضوع نماز است و پخش آن را سازمان توسعه سینمایی سوره برعهده گرفته است.

 

«ابرهای ارغوانی» سیامک شایقی

 

«ابرهای ارغوانی» سیامک شایقی نیز قرار است از چهارشنبه (20 آذرماه) در سینماهای آزاد اکران شود.

حسین یاری، هانیه توسلی،‌ رویا تیموریان، شبنم مقدمی، ‌شیرین یزدا‌ن‌بخش، بهناز جعفری و امید روحانی از بازیگران این فیلم هستند.

«ابرهای ارغوانی» به تهیه‌کنندگی محمود فلاح در جشنواره‌ی سی‌ویکم فیلم فجر نمایش داده شد و در خلاصه داستان آن آمده است: «احمد باخبر می‌شود خواهر همکلاسی‌ سابقش (پروانه)، خانه و خانواده‌اش را در شهرستان رها کرده و به تهران آمده است. احمد می‌پذیرد که پروانه را پیدا کند و او را به خانواده‌اش برگرداند».

پوستر فیلم سینمایی «ابرهای ارغوانی» توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده است.

سیامک شایقی، ساخت «باغ فردوس، پنج بعدازظهر» را در کارنامه کاری خود دارد.

 

«جیب‌بر خیابان جنوبی»

 

«جیب‌بر خیابان جنوبی» هم قرار است از چهارشنبه به مدت یک‌ هفته، بدون سرگروه و در سینماهای آزاد اکران شود. این فیلم از چهارشنبه هفته آینده، سرگروه «قدس» را از فیلم «عملیات مهدکودک» تحویل می‌گیرد.

«جیب‌بر خیابان جنوبی» دومین فیلم سینمایی سیاوش اسعدی است که نویسندگی گفتار و همچنین گویندگی نریشن آنونس آن را مسعود کیمیایی انجام داده است.

این فیلم با بازی مصطفی زمانی، نورا هاشمی، امیرجعفری، بهناز جعفری، محمود جعفری، لیلا بلوکات و نادر فلاح و... در جشنواره سی و یکم فیلم فجر حاضر بود.

سیاوش اسعدی پیش از این، «حوالی اتوبان» را ساخته بود. او داماد مهدی هاشمی و گلاب آدینه و همسر نورا هاشمی است.

تهیه‌کننده «جیب‌بر خیابان جنوبی» علی سرتیپی و حسن دادخواه هستند.

این فیلم در 13 سینمای تهران شامل آزادی، جوان، ملت، شکوفه، مرکزی، اریکه ایرانیان، زندگی، کارون، ماندانا، سمرقند، موزه سینما، ایران و... نمایش داده می‌شود.

همچنین 6 سینمای در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد، رشت، اهواز و کرمان همزمان با تهران، «جیب‌بر خیابان جنوبی» را روی پرده می‌برند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب