امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22399 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برای اولین بار صورت می گیرد؛

دریافت مالیات در عربستان سعودی/ سیگار در عربستان سعودی نایاب شد

خبرایران:از این پس خرید کالاهایی از قبیل دخانیات، نوشیدنی‌های انرژی زا و انواع نوشابه‌های گازدار شامل مالیات خواهند شد.
دریافت مالیات در عربستان سعودی/ سیگار در عربستان سعودی نایاب شد

عربستان سعودی برای نخستین بار قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را در این کشور اجرایی کرد. بر اساس این قانون تنها کالاهایی که برای سلامت انسان‌ها یا محیط زیست مضر هستند شامل مالیات می‌شوند.

به گزارش  خبرایران به نقل از روزنامه الریاض چاپ عبستان سعودی، قانون وضع مالیات بر ارزش افزوده از روز گذشته 22 خردادماه در سراسر عربستان سعودی اجرایی شد.
این قانون همه محصولات را در بر نمی‌گیرد و تنها شامل برخی کالاها می‌شود. کالاهایی از قبیل سیگار و نوشیدنی‌های انرژی زا که برای سلامت افراد و محیط زیست مضر هستند شامل پرداخت مالیات هستند.
این برای اولین بار است که در عربستان سعودی مالیات وضع می شود.

در روزهای منتهی به اجرای این قانون مصرف کنندگان برای خرید کالاهایی که شامل مالیات می شوند هجوم آوردند به طوری که رکورد فروش سیگار در عربستان تنها یک روز قبل از اجرای این قانون شکسته و برخی انواع سیگار در عربستان سعودی نایاب شد.
بر اساس قانون نظام مالیاتی جدید در عربستان سعودی، از این پس خرید کالاهایی از قبیل دخانیات، نوشیدنی‌های انرژی زا و انواع نوشابه‌های گازدار شامل مالیات خواهند شد.
البته میزان مالیات بر هر کالا متفاوت است. مالیات بر دخانیات و نوشیدنی‌های انرژی زا به میزان 100 درصد و نوشابه‌های گازدار به میزان 50 درصد است.
هیات عمومی زکات که مسئول دریافت مالیات در عربستان سعودی است از بازرگانان خواست تا در صورتی که مقداری از این کالاها را در انبارهای خود نگه‌داری می‌کنند لیست آنها را در یک مهلت 45 روزه به دستگاه‌های مربوطه گزارش کنند تا مشمول جریمه فرار از پرداخت مالیات نشوند.
عربستان سعودی در راستای اجرای چشم‌انداز 2030 که شاهزاده محمد بن سلمان مسئول آن است در نظر دارد برنامه‌های اقتصادی زیادی را برای رهایی اقتصاد عربستان سعودی از وابستگی به نفت انجام دهد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب