امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21225 تاریخ انتشار: شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در دیدار با همتای اردنی‌اش؛

لاوروف: روسیه آماده همکاری با آمریکا در سوریه است

خبرایران:لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، کشورش آماده همکاری با آمریکا در حل بحران سوریه است.
لاوروف: روسیه آماده همکاری با آمریکا در سوریه است

به گزارش خبرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که مقامات روسیه بارها نسبت به از سرگیری همکاری‌ها با آمریکا برای حل بحران سوریه و حتی در چارچوبی بزرگتر برای مبارزه با تروریسم ابراز آمادگی کرده‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با ایمن صفدی همتای اردنی خود در مسکو اظهار داشت، باید تلاش‌ها بین روسیه و ائتلاف بین‌المللی به منظور مبارزه با تروریسم هماهنگ شود.

لاوروف اظهار داشت:‌ ما اظهارات ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن را شنیده‌ایم که گفته شاه کلید تلاش جهانی فعال در سوریه همکاری بین روسیه و آمریکاست.

وی افزود، مذاکرات من با همتای اردنی در زمینه مبارزه با داعش،‌ القاعده در مناطق جنوبی سرویه هم‌مرز با اردن بود. ما همچنین مقدمات برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه و نحوه دستیابی به راه حلی برای بحران فلسطین - اسرائیل را بررسی کردیم. 

با این حال روابط میان مسکو و واشنگتن به نظر می‌رسد با حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه برای تنبیه دمشق در ادعای موهوم حمله شیمیایی نیروهای دولتی به غیرنظامیان حتی از گذشته نیز سردتر شده است.    

در همین حال میخائیل بوگدانف، معاون سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز (شنبه) اعلام کرده است که کشورش و مقامات آن امیدوارند نیروهای مخالف سوری در مذاکرات صلح که قرار است سوم و چهارم مه در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شود، شرکت کنند.

وزیر خارجه اردن نیز اظهار داشت، کشورهای عربی اگر تل‌آویو از مناطق اشغالی عقب‌نشینی کند، آماده ارائه تضمین‌های امنیتی به اسرائیل هستند.

وی تصریح کرد، به منظور اینکه اسرائیل در صلح با اعراب به سر برد ضروری است که از اراضی اشغالی بعد از سال ۱۹۶۷ عقب‌نشینی کند  و اگر این اتفاق بیفتد کشورهای عربی آماده دادن ضمانت امنیتی به اسرائیل هستند.

وزیر خارجه اردن همچنین بر لزوم ایجاد افق سیاسی جدید برای حل مساله فلسطین که در برگیرنده تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل بعد از عقب‌نشینی از مرزهای سال ۱۹۶۷ باشد، تاکید کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب