امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19924 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد علی آبام خبرداد؛

هشت نفر اول المپیاد جهانی کامپیوتر2017از کنکور معاف می‌شوند/ تلاش ما شرکت تمامی کشورها در المپیاد جهانی کامپیوتر2017 است/ مسابقات با اهدای مدال به نفرات برتر و اهدای جام به نفر اول مسابقات همراه است

خبرایران: رییس المپیاد جهانی کامپیوتر2017 گفت: هشت نفر اول المپیاد جهانی کامپیوتر2017از کنکور معاف می‌شوند، تامین هزینه این مسابقات بر عهده دولت بوده و آموزش و پرورش صرفا مجری طرح است.
هشت نفر اول المپیاد جهانی کامپیوتر2017از کنکور معاف می‌شوند/ تلاش ما شرکت تمامی کشورها در المپیاد جهانی کامپیوتر2017 است/ مسابقات با اهدای مدال به نفرات برتر و اهدای جام به نفر اول مسابقات همراه است

به گزارش خبرنگارخبرایران؛ نشست خبری المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 بعدازظهر امروز 16 بهمن ماه 1395 با حضور«محمد علی آبام» رییس المپیاد جهانی کامپیوتر 2017، «ضرابی» عضو کمیته فنی جشنواره جهانی کامپیوتر ، «مانو» رییس المپیاد جهانی (IOI 2017) و اصحاب رسانه در هتل آزادی تهران برگزارو دراین نشست خبری«آبام» رییس المپیاد جهانی 2017 اظهارداشت: المپیاد کامپیوتر از سال 1989 آغاز به کار کرده و هر سال کشورها می‌توانند برای میزبانی به کمیته بین‌المللی درخواست دهند و ایران در سال 2013 این پیشنهاد را ارائه کرده و با موافقت کمیته بین‌المللی همراه شد که بر این اساس سال 2017 برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر به آموزش و پرورش ایران سپرده شد.

آبام تصریح کرد: کمیته‌های متعددی برای برگزاری این المپیاد در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به کمیته‌های فنی، آموزشی، علمی، پشتیبانی و مالی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: سه کمیته بین‌المللی نیز برای برگزاری المپیاد وجود دارد، کمیته‌ برای تصویب آیین نامه، کمیته ملی برای طراحی سوالات و کمیته فنی برای اجرای اقدامات فنی در نظر گرفته شده است که اکنون اعضای هر سه کمیته در ایران حضور دارند.

رییس المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 عنوان داشت: محل برگزاری این المپیاد در حوالی محل اسکان دانش‌آموزان و سرپرستان قرار دارد و محل اسکان شرکت‌کنندگان و متولیان المپیاد در هتل آزادی و هتل اوین است.

وی در خصوص گروه سنی در نظر گرفته شده ،گفت: برخی از کشورها محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان قائل نیستند اما در ایران دانش‌آموزان دوره دوم و متوسطه امکان شرکت داشتند و حداکثر سن 18 سال است.

رییس المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 تاکید کرد: هشت نفر اول المپیاد جهانی از کنکور معاف می‌شوند، تامین هزینه این مسابقات بر عهده دولت بوده و آموزش و پرورش صرفا مجری طرح است. همچنین مسابقات طبق روال گذشته با اهدای مدال به نفرات برتر و اهدای جام به نفر اول مسابقات همراه است.

وی به چگونگی انتخاب نمایندگان برای اعزام به مسابقات اشاره داشت و بیان کرد: در مرحله اول قریب به پنج الی 10 هزار دانش‌آموز شرکت کرده که طی مراحل غربالگری این عدد به هزار الی هزار و 500 نفر کاهش می‌یابد. پس از این مرحله دانش آموزان مجددا مورد آزمون قرار گرفته و از این تعداد 80 نفر انتخاب می‌شوند. پس از این مرحله، گزینشی دیگر رخ داده و 40 نفر در دوره تابستانه برگزیده می‌شوند که از این تعداد هشت نفر به مرحله بعد راه پیدا کرده و در نهایت چهار نفر اصلی برای شرکت در مسابقات معرفی می‌شوند.

رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال میزبان این مسابقات هستیم امکان شرکت تیم دومی برای ایران وجود دارد.

آبام در خصوص ورود دانش‌آموزان سایر کشورها به ایران گفت: تلاش می‌کنیم برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این دوره از مسابقات، تمامی کشورها امکان شرکت داشته باشند که البته در این زمینه تابع نظر وزارت امور خارجه هستیم و اکنون فقط کشور اسرائیل اجازه ورود به ایران را برای انجام مسابقات با وجود تمایل این کشور ندارد.

 

مانو: 84 کشور برای شرکت در این المپیاد حضور پیدا می‌کنند

مانو رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر ضمن تشریح نحوه سوالات در این آزمون بزرگ اظهار داشت: سه وظیفه (Task) به شرکت‌کنندگان داده شده تا برنامه آن را بنویسند و پس از این مرحله فعالیت آنها با سامانه بر خط موجود چک می‌شود که تمامی این اقدامات بدون دسترسی به هر گونه کتاب انجام می‌شود.

وی افزود: برای هر مرحله نمره‌ای در نظر گرفته شده و پس از آن مجموع نمرات به شرکت‌کنندگان اعلام و بر این مبنا برخی از آنها موفق به کسب مدال می‌شوند.

مانو با اشاره به اینکه اکنون 84 کشور برای شرکت در این المپیاد حضور پیدا می‌کنند گفت: طی سالهای برگزاری این رویداد علمی کارهای عملی و سوالات ارائه شده روند مشکل تری را به خود گرفته که در این میان گاهی شاهد موفقیت دانش آموزانی کم سن و سال‌تر هستیم چراکه برنامه‌نویسی مبتنی بر علایق و استعداد افراد بوده و سن تاثیر چندانی بر این موفقیت ندارد.

رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر با اشاره به اینکه دانشگاه‌های برتر دنیا خواهان به خدمت گرفتن دانش‌آموزان حاضر در این برنامه هستند، بیان کرد: بسیاری از کمپانی‌های دنیا نیز برای انتخاب بهترین‌ها چنین رقابت‌هایی را برای خود برپا می‌کنند.

 

ضراب‌زاده: در بخش فنی آمادگی کامل برای اجرای مسابقه 320 شرکت‌کننده وجود دارد

ضراب‌زاده عضو کمیته فنی المپیاد با اشاره به اینکه مسابقه طی 2 روز و مبتنی بر مسائل الگو‌ریتمی انجام می‌شود، بیان کرد: دانش‌آموزان برای حل سوالات پنج ساعت وقت دارند که البته هر سوال از چند زیرمجموعه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش فنی آمادگی کامل برای اجرای مسابقه 320 شرکت‌کننده وجود دارد، گفت: کمیته علمی برای چک کردن سوالات و سطح آنها بر این کار نظارت دارد.

عضو کمیته فنی المپیاد جهانی کامپیوتر ضریب امنیت سوالات را نیز رضایت بخش دانست و تصریح کرد: طبق روال گذشته چند سامانه برای افزایش سطح امنیت سوالات در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه روز قبل از برگزاری آزمون ترجمه سوال به زبان کشور میزبان انجام می‌شود دانش‌آموزان از عصر روز قبل از المپیاد در قرنطینه بوده و امکان ارتباط با فضای مجازی را نیز ندارند، بنابراین این المپیاد بدون هرگونه نگرانی اجرا می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب