امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1873 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۹:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؛

انتخاب رئیس جمهوری مصر در حوزه اختیارات پوتین نیست/ کاخ سفید از هیچ کاندیدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر حمایت نمی‌کند

حمایت پوتین از کاندیداتوری عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، واکنش سریع واشنگتن را به دنبال داشت. کاخ سفید تاکید کرد: انتخاب رئیس جمهور مصر در حوزه اختیارات پوتین یا هر کس دیگری نیست.
انتخاب رئیس جمهوری مصر در حوزه اختیارات پوتین نیست/ کاخ سفید از هیچ کاندیدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر حمایت نمی‌کند
به گزارش خبر ایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، اظهاراتی که از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حمایت از کاندیداتوری عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور بیان شد، با واکنش سریع واشنگتن مواجه شد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: کاخ سفید از هیچ کاندیدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر حمایت نمی‌کند و معتقدیم که این مساله هیچ ارتباطی به دیگر کشورها ندارد، این مساله در حوزه اختیارات آمریکا یا پوتین نیست که در خصوص رئیس جمهوری آینده مصر تصمیم‌گیری کنند. مردم مصر هستند که باید درباره رهبر آتی خود تصمیم بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: ایجاد احتمالی روابط نزدیک میان قاهره و مسکو هیچ لطمه‌ای به روابط تاریخی و مستحکم آمریکا و مصر نمی‌زند.

وی افزود: مصر آزاد است تا با هر کشوری که می‌خواهد رابطه داشته باشد این مساله آسیبی به منافع ما نمی‌رساند.

ماری هارف اظهار داشت: واشنگتن در سایه حمایت‌های نظامی و اقتصادی گسترده از مصر، شرایط منحصر به فردی در زمینه رابطه با مصر در اختیار دارد.

عبدالفتاح السیسی به همراه نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر به منظور دیدار با همتایان روسی خود هم اکنون در مسکو به سر می‌برند.

پوتین در این دیدار با عبدالفتاح السیسی با بیان اینکه تصمیم کاندیداتوری السیسی در انتخابات جهت تصدی پست ریاست جمهوری تصمیمی مسئولانه است برای وی آرزوی موفقیت کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب