امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1853 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر اسحاق جهانگیری مطرح کرد،؛

ضرورت اقدامات ویژه و اثربخش برای نجات دریاچه ارومیه

دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به آغاز به کار کارگروه نجات دریاچه ارومیه اعلام کرد: شرایط دریاچه ارومیه ایجاب می کند دستگاه ها و بخش های مرتبط برای نجات این دریاچه، کاری ویژه انجام دهند.
ضرورت اقدامات ویژه و اثربخش برای نجات دریاچه ارومیه
به گزارش خبر ایران از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری عصر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه گفت: لازم است با جدیت و خارج از روال عادی، اقداماتی عملی و اثربخش برای این دریاچه صورت گیرد.

وی با اشاره به انتخاب دکترعیسی کلانتری به عنوان مجری و مدیر اجرایی این کارگروه افزود: ایشان فردی مجرب، توانمند و دانشمند است و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت از دانش و تجربیات ایشان برای احیاء دریاچه ارومیه استفاده کند.

دکترجهانگیری همچنین با اشاره به تدوین 19 طرح پیشنهادی در جلسات کارگروه تخصصی برای نجات دریاچه ارومیه تصریح کرد: وزارت نیرو و دبیرخانه می توانند طرحهایی را که قطعی است، هرچه زودتر وارد فاز اجرایی کنند و برای طرحهایی که نیازمند بازبینی و مطالعات جدید است، یک برنامه زمان بندی ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهور از دبیرخانه کارگروه، وزارت نیرو و دستگاه های مرتبط خواست پس از بررسی طرح هایی که نیازمند مطالعه جدید است، یک بسته پیشنهادی جامع و قابل اجرا برای نجات دریاچه ارومیه تدوین و در جلسات آتی کارگروه ارائه دهند.

دکتر جهانگیری همچنین با تاکید بر ضرورت مشارکت و همدلی مردم استانهای آذربایجان شرقی و غربی برای حل بحران دریاچه ارومیه، تصریح کرد: مردم باید بدانند بحران این دریاچه، شرایطی را ایجاد کرده که ساماندهی و حل آن نیازمند اقداماتی فوق العاده است و دولت بدون مشارکت و همراهی مردم قادر نخواهد بود این کار بزرگ را انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه جلسه با اشاره به برخی نگرانی های مربوط به اشتغال در این منطقه ، گفت: شرایط بحرانی دریاچه برخی فرصتهای شغلی را مورد تهدید قرار داده و لازم است برای جبران این مشکلات، صنایعی در این دو استان راه اندازی شوند که با شرایط و وضعیت آب و هوایی این منطقه مطابقت داشته و زمینه اشتغالزایی و توسعه استان را فراهم کنند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه ارائه شد و ضمن اشاره به نتایج جلسات کارگروه تخصصی، پیشنهادات و طرحهای کارشناسان و صاحب نظران برای نجات دریاچه ارومیه در قالب 19 طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزرای نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استانداران آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست حضور داشتند.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب