امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1712 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی مرکل صورت گرفت؛

محکومیت اظهارات توهین آمیز مقام آمریکایی درباره اتحادیه اروپا

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اظهارات توهین‌آمیز معاون وزیر خارجه آمریکا درباره اتحادیه اروپا را محکوم کرد و آن را کاملاً غیرقابل قبول خواند.
محکومیت اظهارات توهین آمیز مقام آمریکایی درباره اتحادیه اروپا
به گزارش خبر ایران، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان سخنان یک مقام آمریکایی که از الفاظ رکیک برای توصیف نقش اتحادیه اروپا در بحران اوکراین استفاده کرده بود را کاملاً غیرقابل قبول خوانده است.

انتشار یک مکالمه تلفنی بین «ویکتوریا نولاند»، از مقامات وزارت خارجه آمریکا با سفیر این کشور در اوکراین جنجال‌های زیادی بر پا کرد. در این مکالمه تلفنی، نولاند با به کار بردن یک لفظ رکیک در زبان عامیانه آمریکایی خطاب به اتحادیه اروپا از نقش این اتحادیه در بحران اوکراین ابراز نارضایتی می‌کند و همزمان نظر خود را درباره یکی از رهبران مخالفان دولت به صراحت اعلام می‌کند و به سفیر آمریکا در اوکراین می‌گوید نمی‌خواهد «ویتالی کلیتچکو»، از رهبران مخالفان دولت اوکراین در آینده این کشور نقش داشته باشد. انتشار این مکالمه در اینترنت پس از آن صورت گرفت که روسیه آمریکا را به دخالت در امور اوکراین متهم کرد. کاخ سفید اعلام کرده است که ویکتوریا نولاند در پی افشای این مکالمه عذرخواهی کرده است. در همین حال، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که به گمان او روسیه در افشای این مکالمه نقش داشته است چرا که نخستین بار یک مقام روسی به وجود این مکالمه اشاره کرده است.

یک سخنگوی دولت آلمان امروز در همین راستا گفت: «مرکل این اظهارات را کاملاً غیرقابل قبول می‌داند و تأکید می‌کند که خانم اشتون کار مهمی را در اوکراین انجام می‌دهند.»

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب