امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 163 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

السفیر لبنان فاش کرد؛

اوباما:ديگر از گروه‌های مسلح سوری حمايت نخواهيم كرد

خبر ايران: روزنامه "السفیر" لبنان به نقل از یک منبع دیپلماتیک فاش کرد، کاخ سفید با ارسال نامه‌ای به هم‌پیمانان خود در منطقه، بر توقف حمایت‌های سیاسی، لجستیکی و امنیتی واشنگتن از گروه‌های مسلح سوری تاکید کرده است.
اوباما:ديگر از گروه‌های مسلح سوری حمايت نخواهيم كرد

به گزارش خبر ايران ، یک منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود به روزنامه "السفیر" گفت: کاخ سفید اخیرا به هم‌پیمانان خود در منطقه اعم از کشورهای عربی و غیرعرب نامه‌ای شش محوری داده است.بنا به گفته این منبع این نامه دارای شش محور است و محتویات آن به کشورهای روسیه و چین نیز اعلام شده است.منبع مذکور همچنین تاکید کرد که شش محور اصلی نامه آمریکا به شرح ذیل است:

 

1- آمریکا حمایت‌های سیاسی، لجستیکی و امنیتی خود را از تمامی گروه‌های مسلح سوری قطع کرده و این به آن دلیل است که آمریکا این گروه‌ها را گروه‌های تکفیری تروریست می‌داند.

2- واشنگتن برای همکاری با روسیه و چین جهت رویارویی با تروریسم که خطری برای امنیت جهان است تمایل دارد.

3- آمریکا از این پس هیچ قصدی برای جنگ با نظام سوریه یا براندازی آن ندارد و این خود ملت سوریه هستند که با اراده خود روند دموکراسی را تعیین می‌کنند.

4- آمریکا از تلاش‌های بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در انجام اصلاحاتی در ساختار نظام این کشور حمایت می‌کند.

5- دولت ‌آمریکا از عملیات ارتش سوریه در جنگ با گروه‌های تکفیری تندرو حمایت می‌کند.

6- آمریکا از هم‌پیمانان خود به ویژه هم‌پیمانان اروپایی‌اش و در راس آنها فرانسه می‌خواهد که در این مسیر آمریکا را همراهی کنند چرا که اولین و آخرین کسی که از تروریسم متضرر می‌شود اروپا است.

منبع مذکور در ادامه به روزنامه السفیر گفت: برخی از کشورهای اصلی منطقه و جهان از جمله انگلیس،‌ کشورهای اروپایی و ترکیه مسیر حرکت خود و گرایش‌هایشان نسبت به سوریه را تغییر داده‌اند و در صحبت و عمل به گزینه حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه اشاره دارند. این به ‌آن معنا نیست که ترکیه مرزهای خود را در برابر گروه‌های تروریستی پس از دو سال می‌بندد. بلکه نوعی همکاری و هماهنگی میان کشورهای اصلی مسلمان به ویژه در سطح امنیتی برای رویارویی با خطر تروریسم وجود دارد که این هماهنگی به منظور اجرای خواسته آمریکا در نامه ارسالی‌اش است که در مفاد آن تاکید شده رویارویی با تروریسم به عنوان خطری بزرگ نیاز به تلاشی جهانی دارد.

منبع دیپلماتیک همچنین تاکید کرد: از جمله مواضع این کشورها که در پی ارسال نامه از سوی آمریکا تغییر کرد می‌توان به محکومیت فوری حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت از سوی کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس و عربستان اشاره کرد که اگر چه عربستان کمی دیر این حمله را محکوم کرد اما این محکومیت در پی نامه‌ای صورت گرفت که آمریکا برای کشورهای منطقه ارسال کرده بود.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب