امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14193 تاریخ انتشار: جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مطرح کرد؛

مشارکت ایرانیان در انتخابات بالا بوده /انتخابات ایران باید شفاف باشد

خبرایران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید تا قبل از باز شدن صندوق‌های انتخابات امروز ایران قصد اظهارنظر ندارد ولی ارزیابی واشنگتن این است که میزان مشارکت ایرانی‌ها در پای صندوق‌های رأی، بالا بوده است.
مشارکت ایرانیان در انتخابات بالا بوده /انتخابات ایران باید شفاف باشد

به گزارش  خبرایران، «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب با خبرنگاران در خصوص آتش‌بس سوریه سخن گفت.

وی ابتدا گفت که نشست کارگروه آتش‌بس سوریه آغاز شده و (تا ساعت 23 به وقت تهران) کماکان در حال برگزاری است.

سخنگو در خصوص آینده مسئولیت‌ها و عملکرد این کارگروه گفت که طرفین درگیری در سوریه می‌توانند از فردا (زمان آغاز آتش‌بس)، موارد نقض آتش‌بس را از طریق سازمان ملل و یا مستقیماً به این کارگروه منتقل کنند.

یکی از خبرنگاران در خصوص برنامه جایگزین آمریکا برای مقابله با پایبند نماندن احتمالی روسیه به آتش‌بس سوالی پرسید که سخنگو گفت: «سوال خوبی است. نمی‌خواهم در خصوص این پلان B که در رسانه‌ها مطرح شده، سخن بگویم؛ تمرکز ما در روزهای آینده بر اجرایی شدن آتش‌بس خواهد بود.»

در ادامه سوالات به سمت گلوله‌باران مواضع یگان مدافعان خلق کردستان سوریه (YPG) از سوی ارتش ترکیه و موضع واشنگتن در قبال این گروه کشیده شد.

سخنگو در این خصوص گفت: «این گروه یکی از گروه‌هایی است که در شمال عراق با داعش درگیر است و آن را عقب نشانده است؛ YPG ثابت کرده که خیلی موثر عمل می‌کند؛ بین ما و ترکیه بر سر ارتباط میان این گروه و گروه تروریستی PKK اختلاف وجود دارد.»

در انتهای نشست، سوالات به انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ایران کشید.

تونر گفت: «نمی‌خواهم پیش از اینکه صندوق‌های رأی باز شود، نظری داده باشم ولی پیش بینی ما این است که تعداد بالایی از مردم در این انتخابات شرکت کرده باشند.»

سخنگو البته مواضع همیشگی کشورش در قبال جمهوری اسلامی ایران را فراموش نکرد و گفت: «اعتقاد داریم که همه ایرانیان باید فرصت اظهارنظر آزادانه داشته باشند.»

وی افزود: « ... همچنین انتظار داریم انتخابات ایران بر اساس معیارهای جهانی از جمله شفافیت، برگزار شده باشد.»

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب