امروز: پنج شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۴ [2025/05/22]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14077 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

احسان بیگلری اعلام کرد؛

شهاب حسینی برادرانه و بدون دستمزد پای فیلم«برادرم خسرو»ایستاد/ دستیار اصغر فرهادی و کیومرث پور احمد بودم

خبرایران: احسان بیگلری نویسنده و کارگردان «برادرم خسرو»گفت: شهاب حسینی زمینه ساز ساخت این فیلم بود که کمک زیادی به ساخت فیلم کرد و برادرانه پای این فیلم ایستاد ضمن اینکه دستمزدی هم برای حضورش در این فیلم نگرفته است.
شهاب حسینی برادرانه و بدون دستمزد پای فیلم«برادرم خسرو»ایستاد/ دستیار اصغر فرهادی و کیومرث پور احمد بودم

به گزارش خبرایران از  روابط عمومی برنامه سینمای ایران، برنامه سینمای ایران پنجشنبه 29 بهمن ماه میزبان «ناصر هاشمی» بازیگر فیلم برادرم خسرو،«احسان بیگلری» نویسنده فیلم برادرم خسرو بود و در ابتدای برنامه احسان بیگلری نویسنده فیلم «برادرم خسرو» گفت:  یادم می آید ابتدا می خواستم فیلمی با قصه ای دیگر بسازم که فیلمنامه را نزد سعید ملکان بردم ، خواند و به من گفت این فیلمنامه را نساز و این حرف من را به شدت افسرده کرد اما متوجه شدم همین مخالفت ملکان من را به جایی رساند که متوجه شدم خودم را چگونه در سینما پیدا کنم.

وی ادامه داد: همان شب قصه جدیدی به ذهنم رسید که از آن به بعد همراه با پریسا هاشم پور (همسرم ) فیلمنامه را کامل کردیم . با ساخت این فیلم می خواستم از فضای فیلم های اجتماعی بیرون بیایم و وارد درام روانشناختی شوم. صد دردصد از فیلم راضی نیستم اما تلاش کردم تا فیلم قابل قبولی بسازم بعد از 5 ماه فیلمنامه کامل شده را به سعید ملکان دادم که خواند و تایید کرد و گفت بسازید.

وی با اشاره به بداهه گویی نیز ادامه داد: وقتی بازیگری مانند شهاب حسینی را داری که سعی می کند فضا را زنده کند و یا  ناصرهاشمی که بازیگری تئاتری بود سعی می کردم در جاهایی منعطف باشیم و در جاهایی که بداهه صحیح کمک می کرد، استفاده می کردیم.

نویسنده فیلم«برادرم خسرو» یادآور شد: شهاب حسینی زمینه ساز ساخت این فیلم بود که کمک  زیادی به ساخت فیلم کرد و برادرانه پای این فیلم ایستاد ضمن اینکه دستمزدی هم برای حضورش در این فیلم نگرفته است.

وی درباره لوکیشن فیلم نیز گفت: از لوکیشن های آپارتمانی با فضای سرد خسته شده بودم و می خواستم در خانه ای بزرگ و گرم باشد و خانه تنگ و تاریگی را برای خسرو درنظر نگیریم. دفتر شهاب حسینی جایی بود که طبقه بالای آن منزل یک خانم بود که به پیشنهاد شهاب آنرا دیدیم و به عنوان لوکیشن انتخاب کردیم.

بیگری همچنین خاطرنشان کرد:در فیلم سینمایی «درباره الی» دستیار اصغر فرهادی بودم همچنین چند فیلم هم در کنار کیومرث پوراحمد بودم که تجربه های بسیار خوبی بود.

وی درباره فیلم نیمه بلندش نیز گفت: در این فیلم مجید بهرامی بازی می کرد که بازیگر بسیار بزرگ و دوست داشتنی بود که برای نقش خودویرانگری می کرد. این فیلم بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت . زمانیکه فیلم تمام می شود دیگر نمی توانم با فیلم ارتباط برقرار کنم زیرا در زمان مونتاژ زیاد آنرا می بینم شاید به همین دلیل حسی به آن ندارم.

بیگلری با بیان اینکه بخش سخت سینما مدیریت کردن است ادامه داد: تمام 45 شب فیلمبرداری  من تنها 5 شب به منزل رفتم زیرا مسئولیت سنگین بود و احساس می کردم که باید جواب سرمایه دیگران را بدهم و قدراین نعمت را بدانم. به نظرم سینما بسیار حرفه سختی است و مطمئن هستم فیلم بعدی از این هم سخت تر است.

سیاه و سفید را دوست ندارم

ناصر هاشمی گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم نظراتی داشتم که به نویسنده فیلم گفتم و با بیگلری بحث های زیادی داشتم که مقداری از آن پذیرفته شد. نمی دانم اگر باقی نظراتم در فیلم اعمال می شد آیا فیلم بهتر می شد یا نه؟ اما می توان گفت فیلمنامه به گونه ای است که مخاطب را تا انتها با خود همراه می کند.

وی درباره لوکیشن فیلم نیز گفت: لوکیشن اثر زیادی بر روی مخاطب خواهد داشت به نظرم باید بر روی این نکته دقت زیادی شود.

بازیگر فیلم «برادرم خسرو» ادامه داد: بعد از سریال «روزگارغریب » دیگر نقش پزشک را قبول نکردم زیرا بعد از آن سریال در بین مخاطبان این انتظار پیش آمده بود که باید نقش های پزشک و مهندس را قبول کنم و من به دلیل اینکه می خواستم در این نقش کلیشه نشوم، نپذیرفتم.

هاشمی با بیان اینکه داستان‌های روانشناسی در فیلم را دوست ندارد، گفت: دوست داشتم فیلمنامه کلیت داشته باشد و با هردو شخصیت در فیلم همذات پنداری شود. سیاه و سفید را دوست نداشتم و فکر می کردم هرچه کلی تر باشد در ذهن ما بیشتر می ماند تا موقعیت ها را بهتر بفهمیم. به نظرم این دو شخصیت که یکی به سمت سنگ دلی و یکی به سمت ساده دلی برود از ماندگاری فیلم کم می کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب