امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14046 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت آموزش و پرورش

خبرایران: مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرایران از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر اخباری رئیس دانشگاه در این مراسم گفت: برنامه پنجم تمام شده و ما نتوانستیم صلاحیت حرفه‌ای را در کشور راه اندازی کنیم. ما یک ضلعش را داریم و امیدواریم در برنامه ششم هیات محترم دولت و مجلس محترم بتوانند در جهت تحقق صلاحیت حرفه‌ای با توجه به پتانسیل عظیمی که وزارت محترم آموزش و پرورش دارد قدم‌های مفیدی در جهت مهارت و کارآفرینی بردارند. چون بحث ما باید از مهارت عبور کرده و به کارآفرینی برسد. بایستی گام‌های مفیدی بعد از پسا تحریم و پسا برجام برداریم تا جامعه به تحرک بیشتر درآید و در جهت نیاز روز بازار کار قدم‌های اساسی برداشته شود.

وی افزود دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش و تیم‌شان زحمت زیاد کشیده‌اند و وقت گذاشتند، همچنین همکاران ما در دانشگاه جامع خیلی وقت گذاشتند تا تفاهم‌نامه مفیدی منعقد گردد.

دکتر اخباری در ادامه بیان کرد: دانشگاه جامع بزرگترین دانشگاه نظام مهارتی کشور است. یک دانشگاه نسل سوم وظیفه‌اش این است که نیاز روز بازار کار را تأمین کند، لذا بهترین محملی است که می‌تواند در جهت توسعه کشور قدم‌های اساسی بردارد و تکنسین تربیت کند. این مهم در تعامل مناسب با آموزش و پرورش، که وظیه‌اش تربیت نیروی کار ماهر در هنرستان‌هاست، محقق می‌شود.

ما نیز باید بتوانیم در دوساله کاردانی و بعد در دوساله کارشناسی ناپیوسته از جهت مهارت، فن‌آوری و کارآفرینی تربیت نیروی مناسب داشته باشیم.

از وظایف دانشگاه جامع این است که بتواند از پتانسیل دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بهره گیرد. استفاده بهینه از دانش‌آموزانی که بخش عظیمی از نیروهای فعال جامعه را تشکیل می‌دهند مدنظر بوده که با مساعدت دکتر فانی امروز نایل به آن شدیم و از مهرماه قدم‌های اساسی برمی‌داریم.

در جهت ادامه تحصیل دانش‌آموزان و در راستا قراردادن رشته‌های دانشگاه جامع با ادامه کار هنرستان‌های کاردانش که جذابیت لازم را هم درجهت فن‌آورانه و هم مهارتی دارند، قدم‌های اساسی برداریم. امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد گسترش مهارت‌های تخصصی باشیم تا در کشور تکنسین جایگاه خاص خود را از نظر صلاحیت حرفه‌ای بدست آورد.

وظیفه ما این است که نیازهای روز بازار کار و جهت‌گیری شغلی را رصد کنیم. بر مبنای نیاز بومی اقتصادی و آمایش سرزمینی منطقه شغل‌ها را بیابیم و احیا کنیم تا دانش‌آموخته‌ها از نظر مهارتی بتواند در منطقه خودشان مشغول کار شود و باری از دوش خانواده بردارد. ما می‌خواهیم باری از دوش دولت برداریم. مشاغل غیر دولتی را با حداقل هزینه احیاء و ایجاد کنیم.

دکتر اخباری اضافه کرد: امیدواریم با همکاری وزارت آموزش و پرورش به این وظیفه دست یابیم و بتوانیم بحث مهارت و کارآفرینی را در جهت بخش خصوصی سوق دهیم.

در پایان دکتر اخباری افزود: ما آمادگی لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آموزش‌های مهارتی داریم و از همه سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب