امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14024 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی» تجربه تهران» بررسی می‌شود؛

برگزاری سمینار تخصصی دومین جشنواره ملی دایره خلاق

خبرایران: سمینار تخصصی دومین جشنواره ملی دایره خلاق با موضوع تجربه تهران در قالب چهار پنل تخصصی و شش سخنران کلیدی، با سخنرانان ایرانی و غیر ایرانی در دو روز متوالی برگزار خواهد شد.
برگزاری سمینار تخصصی دومین جشنواره ملی دایره خلاق

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، هر نشست با حضور استادان، پیشکسوتان، پژوهشگران و فعالان داخلی و خارجی این حوزه در هر یک از محورهای تخصصی در قالب بحث و گفت و گو و ارائه دستاوردهای پژوهشی انجام شده در راستای موضوع نشست، ارائه خواهد شد.

مهدی حجت، معمار ایرانی و از رؤسای اسبق و بنیان‌گذاران سازمان میراث فرهنگی سخنران اول این نشست است. او قائم‌ مقام سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای حفاظت از بناهای تاریخی از دانشگاه یورک انگلستان است.

سخنرانی دوم با موضوع شهر هوشمند و نیازهای پایه‌ای انسان توسط گیدو بایار صورت می‌گیرد. گیدو بایار دکترای خود را در رشته روانشناسی در دانشگاه هومبولت برلین با تمرکز بر تعامل انسان و ماشین گرفته است.

میشاییل ارلهوف ، سومین سخنران نشست، سخنرانی خود را با موضوع  طراحی به عنوان فعالیت اجتماعی  ارائه می‌دهد. میشائیل ارلهوف دکتر ادبیات آلمانی، تاریخ هنر و جامعه شناسی از دانشگاه هانوور آلمان و بنیان گزار مدرسه بین المللی طراحی کلن KISD آلمان است.

موضوع سخنرانی چهارم تجربه شهروند: مبلمان شهری و نگرش طراحی تجربه است که توسط میترا خزاعی برگزار می‌شود.

میترا خزاعی دکتر طراحی استراتژیک از دانشگاه ووپرتال در حال حاضر به عنوان مدیر تحقیقات طراحى استراتژيك در شرکت دویچه تلکوم آلمان مشغول به کار است. از دیگر فعالیت ها و سوابق حرفه ای او تدریس در دانشگاه، مشاور و مسئول دانشجویان دکتری بین المللی دانشگاه ووپرتال است. او در سال 1393 درجه ممتاز  Summa cum laude  را برای  پروژه دكتری خود « درک بازیگونه تجربه مشتری» دریافت کرده است.

طراحی عمومی و قدرت شیء  موضوع پنجمین سخنرانی است که از سوی یوتا برندس  ارائه می‌شود.

یوتا برندس دکتر جامعه شناسی، پروفسور تحقیقات دیزاین و پروفسور جنسیت و دیزاین در مدرسه ی بین المللی طراحی کلن  KISD و دستیار تحقیق در دانشگاه هانوور آلمان است.

پایداری در طراحی عنوان آخرین سخنرانی تخصصی است که توسط فرهاد احمدی برگزار می‌شود. احمدی، فارغ التحصیل معماری و شهرسازی از دانشگاه تهران، از جمله معماران معاصر ایران به شمار می‌رود که طرح‌های خود را با گرایش آکادمیک و مبتنی بر اصول نظری تبیین شده‌ای طراحی می‌نماید و با تاکید بر زمین مداری و پیوند محیط با فضا، معماری خاصی را پدید آورده‌است.

همچنین در این سمینار، چهار نشست تخصصی برگزار می‌شود.

نشست اول؛  هویت و مبلمان شهری نام دارد که در آن به موضوع هویت به صورت کلان، در فضای شهری در رابطه با مبلمان شهری می پردازد و دلایل اهمیت توجه به این مبحث را در طراحی مبلمان شهری هویت محور عنوان می کند.

محمدرضا حائری، یداله احمدی  و بیژن شافعی سخنرانان این نشست هستند و سیدرضا حسینی لاهیجی مدیریت نشست را برعهده دارد.

نشست دوم؛ ریتم تهران نام دارد که به موضوع ریتم و هماهنگی در شهر می‌پردازد و اهمیت و ضرورت این موضوع و دلایل و چرایی آن را از زوایای گوناگون در طراحی شهری بررسی خواهد کرد. از جمله موضوعات این نشست موسیقی شهر است.

سید محمد بهشتی شیرازی، قطب الدین صادقی و ساسان فاطمی سخنرانان این نشست هستند و شادمهر راستين مدیر نشست است.

نشست سوم با عنوان کودک، کم توانی و زندگی در تهران برگزار می‌شود و  به موضوع کودک، کم توانی و زندگی در شهر تهران می پردازد. آسیب شناسی معضلات شهر در رابطه با کودکان و کم توانان جسمی، بهینه سازی فضای شهر و مبلمان شهری در راستای نیازهای کم توانان جسمی از  موارد مورد بحث خواهد بود. آزاده بیات مدیریت نشست را برعهده دارد و بهزاد سلیمانی، آرش اهرپور و رضا شاه حسینی سخنرانان این نشست هستند.

و در نهایت نشست چهارم با موضوع تهران دیروز، تهران امروز برگزار می‌شود. این نشست به مقایسه تهران دیروز و تهران امروز از منظر نحوه تعامل افراد با فضای شهری، شرایط فرهنگی به صورت کلی و توجه به نیاز کاربران در شهر تهران می پردازد. هدف از این قیاس، مطرح کردن معیارهای طراحی شهری بر اساس نتایج موضوع مورد بررسی خواهد بود.

سخنرانان نشست چهارم ناصر تکمیل همایون و اسکندر مختاری هستند و محسن حبیبی مدیریت نشست را برعهده دارد.

گفتنی است؛ دومین جشنواره »دایره خلاق با موضوع طراحی خلاقانه مبلمان شهری برای بافت تاریخی تهران از 28 تا 30 بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب