امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13330 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی خبرداد؛

برگزاری پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک ونظام‌های پرداخت/نظام بانکی کشورراهی جزاجرای بانکداری الکترونیک ندارد/روزانه بیش از100 میلیون تراکنش بانکی درکشور انجام می‌شود

خبرایران: علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: صنعت بانکداری می‌تواند در IT کشور اثرگذار باشد، روزانه بیش از یکصد میلیون تراکنش بانکی در کشور انجام می‌شود.
برگزاری پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک ونظام‌های پرداخت/نظام بانکی کشورراهی جزاجرای بانکداری الکترونیک ندارد/روزانه بیش از100 میلیون تراکنش بانکی درکشور انجام می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» صبح امروز با حضور«علی دیواندری»رئیس پژوهشکده پولی و بانکی و دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک ونظام‌های پرداخت واصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری«علی دیواندری»رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اظهارداشت: نمایشگاه نرم‌افزارهای الکترونیک در حوزه بانکی با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی‌ امسال درحاشیه پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تصریح کرد: طرح مباحث بانکداری الکترونیک از ویژگی‌های پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت است و بخش زیادی از خدمات بانکی در حوزه IT و ICT ارائه می‌شود و نظام بانکی کشور با حجم بالای تراکنش، راهی جز اجرای بانکداری الکترونیک ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات حوزه IT در صنعت بانکداری اثرگذار است، پول‌های مجازی در اثر گسترش IT و شکل‌گیری بازار الکترونیک و محصولات مجازی شکل گرفته است و در این راستا این موضوع از نگاه بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار، بانک‌ها و فعالان حوزه IT مهم است.

دیواندری عنوان داشت: صنعت بانکداری می‌تواند در IT کشور اثرگذار باشد، روزانه بیش از یکصد میلیون تراکنش بانکی در کشور انجام می‌شود و بخش عمده‌ای از این کار در حوزه الکترونیک است که البته تهدیدهایی از نظر امنیت نیز دارد و تقاضاهای نظام بانکی از بازار و شرکت‌های IT، پیشرفت‌ها و آسیب‌های حوزه بانکدرای الکترونیک و میزان شکاف‌‌ بین بانک‌های ما و بانکداری الکترونیک دنیا از مباحثی است که در این همایش بررسی می‌شود.

وی عنوان داشت: فرصت‌ها و چالش‌های نظام بانکی در شرایط جدید بین‌المللی از محورهای اصلی این همایش است و امسال 2854 ساعت دوره آموزشی در حوزه بانکداری الکترونیک در پژوهشکده پولی - بانکی برگزار شد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و موقعیت‌های نظام بانکی در شرایط پساتحریم بسیارزیاد است و این فرصتی است که باید نظام بانکی از آن استفاده کند؛ به دلیل وقفه 7 ساله در تعاملات بین‌المللی بانکی، بانک‌های ما از الزامات روز دنیا فاصله گرفته‌اند، مقررات و نیازمندی‌ها در این حوزه تغییر کرده است که باید به روز شود.

وی اضافه کرد: بانک‌های دنیا برای تعامل با بانک‌های ما الزامات دیگری نیز دارند و مباحثی نظیر پولشویی در دنیا متفاوت است. بنابراین در حوزه تغییر تحول بانکی برای تعامل با بانک‌های دنیا نیازمند به روز شدن هستیم.

دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت افزود: در پساتحریم گشایش‌هایی نظیر سوئیفت برقرار می‌شود روابط کارگزاری با بانک‌ها در دوره جدید از سر گرفته می‌شود و مقدمه آن سوئیفت است و سوئیفت شرکت اروپایی محسوب می‌شود و تحریم‌های سوئیفت روی شرکت‌هایی که تحریم اروپا را داشته‌اند بسته شده است.

وی ادامه داد: برخی از بانک‌های قدیمی‌تر خصوصی تحریم اتحادیه اروپا را نداشتند و بنابراین تحریم سوئیفت هم نبودند؛ البته برخی بانک‌های تازه تاسیس خصوصی نیز داشتیم که سوئیفت در مدت تحریم برای آنها راه نیفتاد و برقراری سوئیفت در پساتحریم به خودی خود مشکل را حل نمی‌کند بلکه موضوع اساسی ایجاد فضای مثبت برای تعاملات بانکی ایران است که باید از این ظرفیت استفاده شود و همه در بستر IT است.

بنابراین گزارش، پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روزهای 21 و 22 دی‌ماه امسال  برگزار می شود.   

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب