امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12619 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس جمهور آمریکامطرح کرد؛

داعش نماینده اسلام نیست / نسبت دادن حملات پاریس به اسلام اشتباه است

خبرایران:اوباما رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس گروه بیست در جمع خبرنگاران گفت: گروه تروریستی داعش نماینده اسلام نیست.
داعش نماینده اسلام نیست / نسبت دادن حملات پاریس به اسلام اشتباه است

به گزارش خبرایران به نقل از پرس تی وی، باراک اوباما با بیان این مطلب گفت: بیشتر گروه‌های تروریستی گروه‌هایی هستند که مدعی نمایندگی «مسلمانان واقعی» در جهان هستند اما این‌طور نیست. 

رئیس جمهور آمریکا افزود: اشتباه است که حملاتی مثل حملات پاریس را به اسلام نسبت بدهیم.

وی افزود:  پناهجویانی که از سوریه فرار می‌کنند بیش از دیگران از تروریسم آسیب دیده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا طرح برخی نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مبنی بر اعطای پذیرش به پناهجویان سوری بر اساس مذهب آنها را طرحی شرم آور خواند.

وی افزود:«اینکه برخی از مردم بگویند ما باید تنها پناهجویان مسیحی را بپذیریم و مسلمانان را رد کنیم و اینکه برخی رهبران سیاسی کشور خواستار آزمون مذهبی برای پذیرش افراد فراری از یک کشور جنگ زده شوند در حالی که خودشان جزو خانواده‌هایی هستند که زمانی از سرکوب سیاسی گریخته و به آمریکا پناه آورده‌اند، خواسته‌ای واقعاً شرم آور است؛ این یک خواسته آمریکایی نیست».

اوباما با اشاره به این که قدرت داعش را دست کم نگرفته است، تاکید کرد: از ابتدا دولت آمریکا از این موضوع آگاه بود که گروهی ترویستی مانند داعش این توانایی را دارد که کشورهای غربی را هدف حملات خود قرار دهد.

وی افزود: دولت آمریکا از ابتدا می‌دانست که گروه تروریستی داعش قادر به حمله تروریستی به کشورهای غربی است.

%d8%a7%d9%88%d8%a8%d8%a7%d9%85%d8%a7-%d8%af%d8%a7%d8%b9%d8%b4-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa

اوباما گفت: داعش گروه کوچکی از افرادی است که مُردن برایشان اهمیتی ندارد و این افراد می‌توانند شمار زیادی از مردم را بکشند. مشکل مقابله با این افراد پیچیدگی یا تسلیحات آنان نیست بلکه ایدئولوژی و تمایل آنها برای مُردن است.

رئیس جمهور با اشاره به دشواری‌های مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند داعش تاکید کرد: باید بپذیریم که این جنگی متعارف نیست و القاعده در یمن بارها تلاش کرده تا مواضع غرب را هدف قرار دهد.

سران کشورهای گروه بیست درنشست دو روزه خود در ترکیه که بعد از حملات تروریستی اخیر در پاریس برگزار شد، حملات تروریستی در پاریس و آنکارا را «توهین غیرقابل قبول به کل بشریت» دانستند و تصریح کردند: « ما با شدیدترین لحن ممکن، حملات شنیع تروریستی 13 نوامبر در پاریس و 10 اکتبر در آنکارا را محکوم می‌کنیم.»

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب