امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12615 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئيس آکادمی علوم جهان اسلام درباره رستاخيز علمی مسلمانان؛

خوشبين به موفقيت جايزه مصطفی هستم

خبرایران: رئيس آکادمی علوم جهان اسلام درباره رستاخيز علمی مسلمانان گفت: بسیاری از دغدغه مندان مسلمان بر این عقیده هستند که کاهش فاصله علمی امروز خود، با غرب نیاز به رستاخیز و نهضت علمی دارد.
خوشبين به موفقيت جايزه مصطفی هستم

به گزارش  خبرایران ابه نقل از ارتباطات و اطلاع رساني جايزه مصطفي(ص)، این موضوع را با دکتر عبدالسلام المجالی، رئيس آكادمي علوم جهان اسلام در میان گذاشتیم تا نظر وی را نیز جویا شویم، عبدالسلام المجالی ریاست آکادمی علوم جهان اسلام، عضویت در شورای سیاست گذاری نخستین جایزه علمی فناوری جایزه مصطفی(ص) را در کارنامه خود دارد.

الجمالي در سطح شرايط علمي و ميزان پيشرفت در زمينه هاي علمي اظهار داشت: این آکادمی ها از 30 سال پیش و با 10 نفر از دانشمندان مسلمان و مطرح دنیا فعالیت خود را آغاز کرد که این تعداد امروز به 110 نفر دانشمند رسیده است.

وي ادامه داد: در این آکادمی کنفرانس هايي برگزار ميكنيم که هر ساله در زمینه های مختلف علمی دانشمندان را گرد هم مي آورد و تمامی دانشمندان و محققان به تبادل علم مي پردازند و هم چنین کتابهایی داریم که در زمينه هاي مختلف علمی تالیف مي شوند‌ اين كتاب ها حاصل پژوهش و همکاری دانشمندان مسلمان عضو آکادمی علوم اسلام است و تلاش مي شود به لحاظ علمی در بهترین سطح ممکن قرار داشته باشد.

رئيس آكادمي علوم جهان اسلام در خصوص زمينه نهضت علمي با در نظر گرفتن وضعيت كنوني جهان اسلام گفت: با توجه به پیشینه تاریخی ارزشمندی که مسلمانان دارند، متاسفانه باید بگویم که نزدیک به 5-4 قرن است که هیچ پیشرفت چشمگیری در زمینه علمی انجام نشده و به همین دلیل امروز نتوانسته ايم در ميان کشورهای غربی جایگاه علمی و فناوری خودمان را تثبیت کنيم. امیدوارم که جایزه علمی فناوری جایزه مصطفي(ص) به سبب جریان افتادن دوباره علم و دانش شود و در ادامه ما نیز شاهد پيشرفت هاي چشمگیر علمی دانشمندان و صاحبان علم در جهان اسلام باشیم.

الجمالي در خصوص تاثير جايزه و حضور دانشمندان اظهار داشت: بسیار خوشبین و اميدوار هستم که این جایزه باعث شود دانشمندان و دانشگاهیان مسلمان از سراسر جهان گرد هم آیند و شرایط علمی جهان اسلام را به سمت بهترين ها سوق دهند و ما بتوانیم شاهد پرورش نخبگان و دانشمندان در تمامی زمينه ها و باعث خلق دنیای علمی باشیم که با یاد و نام پیامبر اعظم اسلام)ص) شکل گیرد. در اينجا باید تاکید کنم که اگر این جایزه به درستی برگزار شود و همه جهان اسلام به آن اقبال نشان دهند، مطمئن هستم که به زودی به بهترين هاي جوایز دانشی و علمی در سطح جهان تبدیل خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب