امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11784 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازنگری رخدادهای شهریور 1320 در آپ‌آرت‌مان

خبرایران: موسسه فرهنگی هنری آپ‌آرت‌مان در ادامه سلسله نشست‌های تاریخی این بار به وقایع شهریور 1320 می‌پردازد.
بازنگری رخدادهای شهریور 1320  در آپ‌آرت‌مان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی موسسه آپ‌آرت‌مان در این نشست که روز سه‌شنبه 24 شهریور برگزار می‌شود، کاوه بیات در کنار سیروس سعدوندیان حوادث آن برهه حساس تاریخی را موشکافی می‌کنند.

سوم شهریور 1320 شمسی بود که هواپیماهای متفقین با نقض بی‌طرفی ایران و حمله به خاک سرزمین ما نه تنها سرنوشت ایران که سرنوشت تازه‌ای برای جنگ جهانی دوم رقم زدند. ایران در کمتر از یک روز با وجود دلاوری‌های شهدایی چون دریادار بایندر تسلیم نیروهای بیگانه‌ای شد که از آن پل پیروزی ساختند. این رویداد که به سقوط حکومت پهلوی اول منجر شد نه تنها تاثیر مهمی در سرنوشت ایران که باعث تغییر رقابت‌های بین‌المللی و شکست آلمانی‌ها شد و با همه مشکلاتی که برای ایرانی‌ها به دنبال داشت یک نقطه عطف در تاریخ به شمار می‌آید.

کاوه بیات پژوهشگر و تاریخ‌نگار برجسته ایرانی است  که تا کنون مقالات و ترجمه‌های بسیاری در خصوص تاریخ معاصر ایران به رشته تالیف درآورده است. او در این نشست ابعاد نظامی و شرایط سیاسی و تاریخی ایران در بحبوحه شهریور20 را مورد بازنگری قرار می‌دهد. هم‌چنین سیروس سعدوندیان نیز به عنوان محقق و مورخ به تشریح زندگی روزمره ایرانیان در آن سال‌ها خواهد پرداخت.

این نشست تاریخی روز سه‌شنبه ساعت 18  در موسسه آپ‌آرت‌مان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به حوزه تاریخ معاصر می‌توانند جهت حضور در این نشست و رزرو صندلی با شماره تلفن88860439 تماس حاصل کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب