امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11324 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد؛

تولید ۲۲ درصد صیفی‌جات گلخانه‌ای کشور در تهران/ انتقال کشت محصولات به گلخانه‌ها برای حفظ ذخایر آب

خبرایران: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۵۶ درصد گل شاخه بریده و ۲۲ درصد صیفی‌جات کشور در استان تهران تولید می‌شود، گفت: انتقال کشت محصولات کشاورزی به گلخانه‌ها در راستای حفظ ذخایر منابع آب است.
تولید ۲۲ درصد صیفی‌جات گلخانه‌ای کشور در تهران/ انتقال کشت محصولات به گلخانه‌ها برای حفظ ذخایر آب
به گزارش خبرایران، سیدمحمد موسوی امروز در بازدید از طرح تبدیل گلخانه‌های سنتی به نیمه صنعتی در شهرستان ورامین اظهار داشت: تقریباً حدود 5هزار و 500 واحد گلخانه‌ای در استان تهران وجود دارد که مساحت این واحدها به 2 هزار و 700 هکتار می‌رسد.

وی با بیان اینکه 70درصد از گلخانه‌های استان صنعتی و نیمه صنعتی و 30 درصد سنتی است، افزود: حدود 35درصد از این گلخانه‌ها، گل و حدود 65درصد از آنها سبزی و صیفی تولید می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: 56درصد گل شاخه بریده کشور و 22درصد تولید صیفی‌جات گلخانه‌ای در استان تهران است.

موسوی افزود: از 2هزار و 700 هکتار گلخانه‌های استان تهران 30درصد سنتی است که با پشتیبانی همه جانبه وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه استان در تلاش هستیم تا این گلخانه‌ها را به نیمه صنعتی تبدیل کنیم.

موسوی اظهار داشت: آموزش، ارتقاء دانش فنی، صدور مجوز، تأمین سوخت، حمایت از گازسوز کردن گلخانه‌ها، تأمین تسهیلات بانکی، هدایت فنی و نظارت بر اجرا و همچنین استقرار شبکه کنترل آفات و امراض از جمله حمایت‌هایی است که وزارت جهاد در راستای افزایش سطح گلخانه‌های استان انجام می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: انتقال کشت به گلخانه‌ها هم باعث افزایش تولید و هم منجر به کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و اقتصادی کردن تولید می‌شود.

وی افزود: همچنین انتقال کشت به گلخانه‌ها در راستای بهره‌برداری آب از منابع پایدار و حفظ ذخایر آب منطقه است، زیرا دشت ورامین یکی از دشت‌های بحرانی به لحاظ منابع و ذخایر آبی است.

موسوی تصریح کرد: کشت محصولات کشاورزی در گلخانه‌های صنعتی منجر به کاهش 30درصد مصرف حامل‌های انرژی و همچنین کاهش 30درصدی نهاده‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: انتقال کشت محصولات گلخانه‌ای سنتی به نیمه صنعتی حدود 75 درصد هزینه تعمیرات و حدود 50 درصد هزینه نیروی کار و در مجموع 40 درصد قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه 80میلیارد تومان تسهیلات در دو سال گذشته برای تبدیل گلخانه‌های سنتی به نیمه صنعتی استان تهران هزینه شده است، افزود: با انتقال کشت از گلخانه‌های سنتی به نیمه صنعتی 30 درصد افزایش کمیت تولید خواهیم داشت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب