امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11067 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روزنامه «گاردین» خبرداد؛

پرده برداری از ارتباط داعش با دولت ترکیه

خبرایران: روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس از ارتباط مخفی میان گروه تکفیری ـ تروریستی داعش و دولت ترکیه پرده برداشت.
پرده برداری از ارتباط داعش با دولت ترکیه

به گزارش خبرایران به نقل از شبکه تلویزیونی «پرس تی وی»، در گزارشی که دیروز، چهارم مردادماه، در روزنامه «گاردین» به نقل از یک مقام ارشد غربی که خواست نامش فاش نشود، منتشر شد، شواهدی دال بر ارتباط مستقیم میان مقامات دولتی ترکیه و فرماندهان داعش وجود دارد که «غیر قابل انکار» است.
این شواهد در پی یکی از حملات جنگنده‌های آمریکایی به مقر یکی از فرمانده‌هان کلیدی داعش، ابو سیاف، که در ماه می و در خاک سوریه صورت گرفت و منجر مرگ او گردید، حاصل شد.
به گفته این مقام ارشد غربی، مدارک و شواهد فوق در دست بررسی قرار دارند اما آن قدر واضح و مبرهن است که می‌تواند بر وجود رابطه عمیق میان آنکارا و داعش مهر تأیید بگذارد.
بخشی از این مدارک حاکی از محموله‌های نفتی استخراج شده از مناطق شرقی سوریه و فروش آن‌ها به خریداران ترک در بازار سیاه است تا از این طریق منبع اصلی درآمد این گروه تروریستی تامین و محقق شود.
دولت ترکیه از سال 2011 به دلیل اجازه دادن به  نیروهای شبه نظامی بیگانه به ورود به خاک سوریه و پیوستن به داعش از طریق مرزهای خود تحت آماج انتقاد قرار داشته است. همچنین ترکیه به خاطر ارسال کمک و سلاح به تروریست‌ها در سوریه مورد سرزنش واقع شده است.
گزارش گاردین در پی حرکت «نمایشی» ارتش ترکیه در انجام حملات هوایی بر روی مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و همچنین انهدام مواضع حزب کارگر کردستان (PKK) در شمال عراق منتشر گردیده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب