امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10178 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۹:۱۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دفاع تمام قد جک استراو از ایران:

سفارتمان را در تهران بازکنید و ایران را به جامعه بین‌المللی بازگردانید/ محور شرارت خواندن تهران بزرگترین اشتباه بوش بود

خبرایران: وزیر خارجه سابق حزب کارگر در انگلیس گفت که ایران هیچ گاه شامل آنچه بوش محور شرارت عنوان کرده بود، نمی شد.
سفارتمان را در تهران بازکنید و ایران را به جامعه بین‌المللی بازگردانید/ محور شرارت خواندن تهران بزرگترین اشتباه بوش بود
به گزارش خبرایران از ولزآنلاین، جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس در سخنرانی در پارلمان ولز شمالی خواستار برقراری روابط عادی با ایران شد. وزیر سابق انگلیس در این باره گفت: من امیدوارم که توافق میان ایران و گروه 1+5 صورت بگیرد. این توافق اگر انجام شود مدیون شجاعت و دوراندیشی روسای جمهوری ایران و آمریکا خواهد بود.
وی با بیان اینکه یک توافق خوب می تواند بحران کنونی در خاورمیانه را متعادل کند هشدار داد که نرسیدن به یک توافق عواقب خطرناکی خواهد داشت. جک استراو همچنین گفت که روابط کامل دیپلماتیک میان ایران و انگلیس پس ازحوادث سفارت لندن در تهران، اکنون باید برقرار شود.
وزیر خارجه سابق انگلیس در ادامه سخنرانی اش در تلاش برای بازگرداندن ایران به جامه بین المللی تاکید کرد: ایران کشور بسیار بزرگ و استراتژیک است که هیچ گاه به حاشیه نخواهد رفت. جک استراو همچنین گفت که اکنون زمانی برای یک شروع تازه است. استراو در بخش دیگری از سخنانش با بیان تفاوت نگرش انگلیس به ایران نسبت به کشورهای دیگر، یادآور شد: ما باید واقعیت را بازتاب دهیم، به طور مثال اگر می خواستیم با عربستان سعودی توافق کنیم باید مشتهایمان را گره کنیم چرا که این کشور با مشکلات فراوانی مواجه است که در خاک خود آن را ایجاد کرده است؛ مشکلاتی همچون شکل گیری وهابی گرایی افراطی. استراو همچنین سخنان جورج بوش در سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا در سال 2002 درباره اینکه ایران محور شرارت است را یکی از بزرگترین اشتباهات دوران ریاست جمهوری بوش عنوان کرد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب