امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 60149 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ابلاغ گواهی بهره‌برداری تجاری واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه مپنا

خبرایران : گواهی بهره‌برداری تجاری (COD) واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی B.O.O عسلویه مپنا از سوی شرکت تولید نیروی برق حرارتی صادر و ابلاغ شد.
ابلاغ گواهی بهره‌برداری تجاری واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه مپنا

پروژه احداث بخش بخار نیروگاه BOO عسلویه مپنا به ظرفیت 480 مگاوات به روش قرارداد بیع متقابل، بین شرکت تولید برق حرارتی و شرکت تولید برق عسلویه مپنا در حال اجرا و عملیات اجرایی آن بر عهده کنسرسیومی از شرکت‌های گروه مپنا به رهبری شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک) است. محدوده اجرای پروژه شامل سه واحد توربین ژنراتور بخار تیپ E به ظرفیت نامی160 مگاوات به همراه بویلرهای بازیاب، مشترکات و پست بلافصل نیروگاه است.

نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه نیز در اردیبهشت 1400 به بهره برداری تجاری رسیده بود.

بنا به آمار منتشر شده توسط وزارت نیرو، نیروگاه عسلویه حدود 2 درصد از برق تولیدی کشور را در سال 1401 به خود اختصاص داده و با بهره‌برداری از اولین واحد بخار در جایگاه هفتم تولید برق در میان تمامی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کشور قرار گرفته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری تجاری از واحد دوم بخار در سال جاری سهم تولید و جایگاه این نیروگاه در شبکه برق کشور ارتقاء یابد. متوسط آمادگی واحدهای نیروگاهی این پروژه برای تولید برق از سال 1388 تا کنون نیز بیش از 93 درصد بوده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب