امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 55669 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اجرای طرح انضباط و ساماندهی بساط گستران در منطقه ۱۴

خبرایران : طرح ضربتی انضباط اجتماعی و ساماندهی سدمعبری ها و بساط گستران در منطقه۱۴ اجرا می شود.
اجرای طرح انضباط و ساماندهی بساط گستران در منطقه ۱۴
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، در راستای پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان، طرح ساماندهی دستفروشان و وانت های بار فروش  با همکاری دادستانی،نیروی انتظامی و پلیس راهور در منطقه۱۴ اجرا می شود.
 
در این راستا  جلسه ای با حضور محمد امین سالاری پور شهردار  منطقه، سرکلانتر حوزه انتظامی، پلیس راهور‌، معاون داستانی امور قضایی و مدیران شهری دو منطقه۱۴ و۱۵ شهرداری برگزار شد.
 
بی انضباطی ترافیکی، برهم زدن نظم عبور و مرور شهروندان ، نازیبایی مبلمان معابر شهری و نارضایتی شهروندان بواسطه فعالیت وانت بارها و بساط گستران متخلف از  مشکلات و چالش های مهم مطرح در این هم اندیشی بود .
 
توقیف خودروهای فرسوده فروش بار، اعمال قانون  بساط گستران در نقاط پر ترافیک و محوری چون تقاطع ها و‌میادین، شناسایی نقاط آلوده ، پایین آوردن حاشیه امنیت فعالیت بساط گستران متخلف که با این روش به صورت شبکه ای منجر به بروز آسیب های اجتماعی می شوند و جانمایی برای استقرار وانت بارهای فروش میوه و فعالیت های آموزشی به منظور فرهنگ سازی ، از موارد مورد مطرح ‌ مسئولان انتظامی ، قضایی و راهنمایی و رانندگی در این جلسه بود که مقررر شد با همیاری شهرداری در نواحی مختلف اجرایی شود.
 
محمد امین سالاری شهردار منطقه ضمن اشاره به اهمیت انضباط شهری و رفع ناهنجاری های ترافیکی برای رفاه و آسایش شهروندان، از همدلی و همیاری مدیریت شهری با سایر متولیان امر برای بهبود وضعیت انضباط معابر شهری خبرداد.
سالاری پور به آمادگی شهرداری برای تعیین و اختصاص فضا برای فعالیت متمرکز  میوه فروش ها  ودست فروش ها در منطقه اشاره کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه اغلب این وانت بارها بدون مجوز و به صورت غیرقانونی اقدام به فروش در مبادی پرترافیک می کنند، افزود: با اتخاذ تدابیر لازم با افرادی که معابر شهری را به نفع خودشان تصرف کرده و در نظم عمومی شهر اخلال ایجاد می کنند، ضمن حفظ کرامت انسانی برخورد قانونی صورت می گیرد.
 
 
شهردار منطقه استفاده از ظرفیت های فرهنگی و آموزشی را در فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان برای حل‌و بهبود این شرایط موثر و‌مفید برشمرد.
 
وی در پایان  با تاکید بر لزوم خدمت به شهروندان گفت: شهرداری منطقه پای کار مردم است و برای ساماندهی این وانت بارها و انضباط معابر شهری همیاری و همدلی لازم را با سایر متولیان این مهم خواهد داشت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب