امروز: یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ [2020/04/05]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44554 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی فراخوان داد

خبرایران: فراخوان سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی منتشر شد.
سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی فراخوان داد

به گزارش خبرایران، فراخوان سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی منتشر شد. «نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانه‌ای(کلیات)»، «بومی‌سازی ادبیات نظری سواد رسانه‌ای»، «سواد رسانه‌ای و فعالیت رسانه‌ها»، «مردمی سازی سواد رسانه‌ای»، «کارگزاران و سواد رسانه‌ای» و«کاربردسازی سوادرسانه‌ای» محورهای اصلی فراخوان سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی هستند.

محورهای همایش جهت ارسال مقالات، به شرح زیر هستند.

 1-«نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانه ای (کلیات)»

  • سواد رسانه ای و اطلاعاتی؛ افول و احیای تمدن های معاصر
  • آینده پژوهی و آینده نگاری حکمرانی در حوزه سواد رسانه ای
  •  ابعاد و بایسته های نقش های حمایتی و نظارتی حاکمیت در حوزه سواد رسانه‌ای
  •  حکمرانی در ایران و کشورهای اسلامی، سواد رسانه ای و احیای تمدن نوین اسلامی
  • اصول سیاست‌گذاری نظام جمهوری اسلامی ایران در موضوع سواد رسانه‌ای
  •  چهارچوب قانون‌گذاری در حوزه سواد رسانه‌ای
  • نسبت مردم و دولت در حکمرانی سواد رسانه‌ای
  • تأثیرمتقابل سواد رسانه‌ای و حکمرانی کشور
  • مداخلات بین المللی از مدخل ضعف سواد رسانه ای
  • جنگ شناختی و پدافند از طریق ارتقاء سواد رسانه ای

2-«مردمی سازی سواد رسانه ای»

  • نقش خانواده در ترویج و نهادینه سازی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  • نقد و نقش عملکرد نظام آموزشی رسمی کشور در زمینه ترویج و ارتقای سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  • نقد و نقش عملکرد نهادهای سنتی و مذهبی تعلیم و تربیت در زمینه ترویج و ارتقای سواد رسانه ای و اطلاعاتی : مساجد، هیئات، نماز جمعه و جماعات، حوزه های علمیه، ...
  •  مرور تجارب جهانی در مردمی سازی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  • "مردم نهادها" و مردمی سازی ترویج سواد رسانه ای
  •   نقش علوم شناختی در تبیین و ترویج سواد رسانه ای
  • ضعف سواد رسانه­ای، بستر رشد اخبار جعلی و شایعات
  • سواد رسانه ای در کودکان و نوجوانان

3-«کارگزاران و سواد رسانه ای»

  • بایسته های حکمرانان و کارگزاران در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  •  نقد و ارزیابی عملکرد رسانه ای مدیران دستگاهها و نهادهای کشور از منظر سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  • راهکارهای روزآمدی و ارتقای دانش رسانه ای کارگزاران و کارشناسان حاکمیتی
  • بررسی و مطالعه تطبیقی رویکرد و عملکرد مدیران بخش های عمومی و دولتی و خصوصی در زمینه سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  • نقش دانش و سواد رسانه ای کارگزاران و کارشناسان حاکمیتی بر بهینه سازی فرایندهای برنامه ریزی، تصمیم گیری، اجرا و ارزیابی
  • مرور تجارب جهانی در روزآمدی و ارتقای سواد رسانه ای و اطلاعاتی مدیران
  • معرفی و تحلیل الگوهای موفق عملکرد مدیریتی کشور در زمینه بهره مندی و کاربری سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  •  انتخابات و سواد رسانه ای

4: «بومی سازی ادبیات نظری سواد رسانه ای»

 مفهوم سازی و تبیین مبانی نظری سواد رسانه ای و اطلاعاتی بومی

مطالعات تطبیقی فلسفه سواد رسانه ای

  معرفی، نقد و تحلیل مبانی فکری و معرفتی مسلط جهانی در عرصه سواد رسانه ای و اطلاعاتی

 آموزه های اسلامی در حوزه تبیین و ترویج سواد رسانه ای و اطلاعاتی

 تبیین رابطه زیست و تربیت اخلاقی اسلامی با سواد رسانه ای

 ارائه الگوهای بومی آموزش و ترویج سواد رسانه ای

5سواد رسانه ای و فعالیت رسانه ها»

  • آسیب شناسی شیوه تنظیم گری (رگولاتوری) نظام رسانه ای کشور درنسبت با سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  •  نقد و تحلیل محصولات و فعالیت های رسانه ها از منظر سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  •  معرفی و تحلیل الگوهای موفق محصولات و فعالیت های رسانه ها در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  • سیاستگذاری و مقررات گذاری رسانه ای در نسبت با سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  • تحلیل سیاست ها و عملکردهای تقنینی و اجرایی و قضایی کشور در مواجهه با رسانه های مهاجم از منظر سواد رسانه ای و اطلاعاتی
  • تحلیل و بررسی کارکرد ها و کاربردهای رسانه های نوین در ترویج سواد رسانه‌ای
  •   تأثیرات متقابل تحولات همگرای فناوری های رسانه ای و سواد رسانه ای و اطلاعاتی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان
  •  ضعف سواد رسانه­ای، عامل گسترش محتوای آسیب رسان
  •  اطلاعات، رسانه ها و نقش درمانی آنها (اطلاع درمانی و رسانه درمانی)
  •  کارکرد سلبریتی ها در امر سواد رسانه ای

  6-«کاربرد‌سازی سواد اطلاعاتی»

  • سواد اطلاعاتی و جریان آزاد داده و اطلاعات در جامعه دانش محور
  • سواد اطلاعاتی و حکمرانی داده و اطلاعات
  •  سواد اطلاعاتی و خودتوانمند سازی مردم در درک، تفسیر و کاربرد اطلاعات
  •  سواد اطلاعاتی در زندگی روزمره مردم( بهداشت و سلامت، یادگیری، تجارت، ... )
  •  موانع توسعه سواد اطلاعاتی
  • چالش های آموزش سواد اطلاعاتی در نظام آموزشی کشور
  • بومی سازی استانداردها، رویکردها، تجربه ها و نرم افزارهای سواد اطلاعاتی
  • نقش نهادهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و شهری در توسعه کاربردهای سواد اطلاعاتی

این همایش با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط دانشگاه امام صادق(ع) آبان 1399 برگزار می‌شود.

بر این اساس آخرین مهلت ارسال چکیده 29 اسفند 98 و آخرین مهلت ارسال مقاله 20 تیر 1399 تعیین شده است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس Milconf.ir مراجعه نمایند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب