امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40023 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۳:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مپنا اولین واحد گازی نیروگاه زرند را راه‌اندازی کرد

خبرایران : نخستین واحد گازی نیروگاه زرند، روز 22 خرداد سال 1401 و در آستانه شروع پیک مصرف با شبکه سراسری برق سنکرون شد و به این ترتیب 170 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزود.
مپنا اولین واحد گازی نیروگاه زرند را راه‌اندازی کرد

با سنکرون این واحد از نیروگاه زرند کرمان، تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شركت احداث و توسعه نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي مپنا (توسعه دو) در مجموع به 109 واحد با ظرفیت 16هزار و 893 مگاوات رسیده است.
پروژه نیروگاهی زرند کرمان که در قالب طرح 1+2+7 نیروگاه گازی در انتهای سال 1387 به شرکت مپنا ابلاغ شد، در کیلومتر 10 جاده زرند – کرمان قرار گرفته است. از ویژگی های این پروژه، استفاده از توربین گاز V 94.2 MAP2A بوده است. همچنین مدت زمان لازم برای سنکرون واحد اول 20 ماه تعیین شده بود.
کارفرمای پروژه نیروگاه گازی زرند، شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مشاور کارفرمای پروژه، شركت قدس نيرو است.
شایان ذکر است، شركت احداث و توسعه نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي مپنا (توسعه دو) از سال 1384 فعالیت رسمي خود را آغاز کرد و محدوده كاري اين شركت، مديريت اجراي طرح‌هاي نيروگاهي و تاسيسات صنعتي از مرحله مطالعاتي تا مرحله انتقال به كارفرما به صورت طرح كامل يا بخش‌هایي از آن با اعمال و انجام كنترل‌هاي لازم است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب