امروز: پنج شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ [2019/06/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39964 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا حاج‌بابایی خبر داد:

ارسال 195 مقاله به همایش «نگاهی تازه به ادبیات کودک»

محمدرضا حاج‌بابایی، دبیر هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی با نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان، از تغییر زمان برگزاری این همایش از 22 به 27 خردادماه خبر داد.
ارسال 195 مقاله به همایش «نگاهی تازه به ادبیات کودک»

محمدرضا حاج‌بابایی درباره هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی با نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان گفت: این همایش که از سوی هسته مطالعات ادبی و متن پژوهی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، در راستای سلسله نشست‌هایی است که ما با عده‌ای از استادان دانشگاه‌های مختلف کشور داشته‌ایم. بر این اساس تا به حال 6 نشست تخصصی در قالب همایش در طول سه سال گذشته برگزار شده که در هر نشست به موضوعات مختلفی پرداخته شده است.
 
دبیر هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی، ادامه داد: باتوجه به اینکه امروزه ادبیات کودک و نوجوان در حال رونق‌گرفتن در فضاهای دانشگاهی کشور است، تصمیم گرفتیم هفتمین جلسه این همایش را به موضوع ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دهیم.

وی افزود: در این راستا فراخوانی منتشر شد و حدود 195 مقاله به دست ما رسید که بعد از داوری 130 مقاله پذیرش شد. که از بین آن‌ها 8 مقاله در همایش ارائه می‌شود. همچنین چکیده کل مقالات پذیرفته شده به صورت کتاب و متن کامل آن‌ها روی سی دی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
حاج بابایی با بیان اینکه تاریخ مراسم اختتامیه هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی با نگاهی تازه به ادبیات کودک و نوجوان، از 22 خرداد به 27 خردادماه، تغییر کرده، افزود: این همایش ساعت 15 دوشنبه 27 خردادماه در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه‌ ملی ایران با حضور دکتر نوش‌آفرین انصاری؛ دبیر شورای کتاب کودک، احمد تمیم‌داری؛ استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی، مجاهد غلامی؛ استاد دانشگاه هرمزگان، حسین فتاحی؛ نویسنده حوزه کودک و نوجوان و تعدادی از  نویسندگان، استادان دانشگاه و پیشکسوتان ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

دبیر هفتمین همایش ملی متن‌پژوهی ادبی، درباره کیفیت مقالات رسیده نیز گفت: بخشی از این مقالات از سوی استادان دانشگاه نوشته شده بودند که از کیفیت علمی بالایی برخوردار بودند، بخشی از مقالات از سوی دانشجویان و بخشی هم حاصل همکاری مشترک استادان و دانشجویان بود. در مجموع سطح مقالات از متوسط بالاتر است و می‌تواند برای افرادی که در حوزه ادبیات کودک مطالعه تخصصی دارند، مفید باشد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب