امروز: شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ [2019/05/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 39072 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تهرانی‌ها رکورددار فراموش‌کارترین مسافران اسنپ

خبرایران: اولین سوالی که بعد از جا گذاشتن وسیله‌ای در تاکسی یا اسنپ پیش می‌آید این است که حالا باید چه کرد. خوشبختانه با آمدن سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل امکان پیگیری این موارد بسیار آسان‌تر شده و شانس بیشتری وجود دارد که وسایل‌ جامانده سالم به دستمان برسد.
تهرانی‌ها رکورددار فراموش‌کارترین مسافران اسنپ

به گزارش خبرایران، بنا بر اعلام اسنپ، طبق آمار ارائه‌شده از سوی حسین هزارجریبی، معاون عملیات شرکت اسنپ، در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۷ به طور متوسط روزانه ۴۶۸ گزارش مفقودی در این سامانه ثبت شده و پیگیری‌های مربوط به آن صورت گرفته است. اگر دوست دارید بدانید که مردم بیشتر چه وسایلی را در اسنپ جا می‌گذارند یا در چه روزهایی از هفته بیشتر فراموشکار می‌شوند این گزارش را تا انتها بخوانید. همچنین در ادامه با نحوه پیگیری و بازگشت اشیای مفقودی در اسنپ آشنا می‌شوید.

روزهای مهم در تقویم اشیای گمشده اسنپ

در بعضی از روزهای سال، انگار همه فراموشکار می‌شوند؛ درست مثل چهارشنبه (۲۲ اسفند ۹۷) که به گفته معاون عملیات اسنپ بیشترین تعداد گزارش مربوط به اشیای مفقودی به ثبت رسیده است. بر عکس آن هم صادق است؛ یعنی روز جمعه (۶ مهر ۹۷) انگار تمام مسافران حواسشان را جمع کرده‌اند و کمترین گزارش در مورد اشیای مفقودی اعلام شده است. در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ در مجموع ۸۶ هزار و ۴۴ مورد گزارش مفقودی در اسنپ ثبت شده که حدود ۷۰ درصد از این گزارش‌ها توسط کاربران مسافر اعلام شده است.

مردم بیشتر چه چیزهایی را جا می‌گذارند؟

به طور معمول گزارش‌های دریافتی مبنی بر اشیای گمشده شامل وسایلی مانند: کیف، تلفن همراه، کلید، طلا، مدارک، پوشاک، فلش، شارژر، عینک، لوازم جانبی و تزئینی، کارت شناسایی و کارت بانکی می‌شود.

فراموش کارترین شهرهای ایران

اگر از شما بپرسند فراموش کارترین مردم ایران در چه شهری زندگی می‌کنند احتمالاً تهران جوابتان خواهد بود. مردم پایتخت به دلیل شلوغی‌ها، ترافیک و مسائل متعددی که روزانه با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند احتمال بیشتری دارد که وسایلشان را در اسنپ جا بگذارند. داده‌ها هم این گمانه را تأیید می‌کنند به گفته هزارجریبی به ترتیب تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، قم، کرج، یزد، قزوین و اهواز بیشترین گزارش‌های مربوط به مفقودی را ثبت کرده‌اند. همان طور که اشاره شد پایتخت‌نشینان فراموشکارترین مردم کشورمان هستند و شما می‌توانید نسبت گزارش اشیای مفقودی اسنپ به تفکیک شهر را در جدول زیر مشاهده کنید.

چهارشنبه‌های دردسرساز

طبق گفته معاون عملیات اسنپ، بین روزهای هفته چهارشنبه‌ها بیشترین آمار گزارش اشیای مفقودی را دارد. بنابراین چهارشنبه بعدی که اسنپ گرفتید حسابی حواستان را جمع کنید و قبل از پیاده‌شدن تمام وسایل شخصی خود را بررسی کنید. جمعه‌ها و روزهای تعطیل هم کمترین گزارش‌ها در مورد اشیای مفقودی اعلام شده است.

عجیب‌ترین اشیای جامانده در اسنپ

مردم ممکن است چیزهای بسیاری را در اسنپ جا بگذارند که متداول‌ترین آنها گوشی همراه است، اما از بین عجیب‌ترین چیزهای جا مانده در این سامانه می‌توان به نوزاد چندماهه، خرگوش و ذرت مکزیکی اشاره کرد! معاون عملیات اسنپ در مورد ارزشمندترین اشیای جا مانده در اسنپ اشاره می‌کند: «اگر بخواهیم در مورد اشیای ارزشمند پیدا شده در اسنپ بگوییم باید به فهرست بلندبالایی اشاره کنیم که توسط رانندگان درستکار و امین به صاحبانشان برگردانده شده است. از جمله آقای سلیمان نوروزی یک چک ۴۰۰ میلیون تومانی و آقای محمدرضا آقاعلی ۵ هزار دلار را به سلامت و بدون هیچ چشم‌داشتی به صاحبشان تحویل دادند و اسنپ هم از این رانندگان خوبش تقدیر به عمل آورد. همچنین ۸۰۰ گرم طلا، یک نیم ست طلا، انگشتر برلیان و آیفون ایکس از دیگر مفقودی‌های اخیر بوده که به سلامت به دست صاحبانشان تحویل داده شد.»

خواندنی‌های بیشتر در این رابطه را در بلاگ اسنپ ببینید.

روند پیگیری و بازگشت اشیای مفقوده در اسنپ

روند تحویل گرفتن و پس دادن اشیای گمشده در اسنپ بسیار ساده است. در ابتدا شما باید گزارش مفقودی خود را اعلام و بعد از آن پیگیری‌ها را از واحد پشتیبانی دنبال کنید تا بتوانید گمشده خود را دریافت کنید. معاون عملیات اسنپ در مورد روند بازگشت اشیا می‌گوید: «کاربر راننده و مسافر می‌توانند از طریق ثبت نظر در نرم افزار و تماس با پشتیبانی گزارششان را در مورد اشیای گمشده اعلام کنند. بعد از دریافت و ثبت گزارش‌ها با کاربر راننده تماس گرفته می‌شود. در صورت تأیید هماهنگی‌های لازم برای دریافت وسیله بین کاربر راننده و مسافر صورت می‌گیرد. هزینه ارسال شیء جامانده بر عهده کاربر مسافر است.»

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب