امروز: جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ [2019/05/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37842 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در پنجمين گردهمايی سالانه مديران كسب و کار اعلام شد/ 3؛

مارکتینگ درشرکتهای بزرگ امروزتبدیل به مغز متفکرشده/ سودآوری وعملکرد، نیازموفقیت و حیات یک سازمان است/ دولت برای رفع ابر چالش‎ها به تغییر مدیران و بخشنامه های خلق الساعه دل خوش کرده/ موفق، واکنش بهتر وناموفق واکنش ضعیفتری دارد

خبرایران: علیرضا هاشمی دکترای کارآفرین درپنجمين گردهمايی سالانه مديران كسب و کارگفت: سودآوری و عملکرد، نیازموفقیت و حیات یک سازمان است و برای رسیدن به این دو نکته باید ارزش آفرینی کرد. برای ارزش آفرینی باید توانمندی متمایز داشت.
مارکتینگ درشرکتهای بزرگ امروزتبدیل به مغز متفکرشده/ سودآوری وعملکرد، نیازموفقیت و حیات یک سازمان است/ دولت برای رفع ابر چالش‎ها به تغییر مدیران و بخشنامه های خلق الساعه دل خوش کرده/ موفق، واکنش بهتر وناموفق واکنش ضعیفتری دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، همایش «پنجمین گردهمایی سالانه مدیران عامل و رهبران کسب و کار» روز پنج شنبه ۹ اسفند 1397 با حضورمدیران، کارآفرینان ، اندیشمندان ، مدیران ارشد بنگاههای خصوصی و دولتی وعلاقه مندان حوزه کسب و کار درسالن اجلاس سران در تهران برگزارشد.

 

هاشمی: سودآوری و عملکرد، نیازموفقیت و حیات یک سازمان است

علیرضا هاشمی دکترای کارآفرین نیز سخنران دیگر اجلاس بود درخصوص استراتژیهای رقابتی اظهارداشت: مایکل پورتر معتقد است باید اولویتهایمان را در زندگی و کار انتخاب کنیم؛ چرا که اگر برای کسی همه امور دراولویت باشد هیچ کاری را نمی تواند از پیش ببرد و به درستی انجام دهد.

این دکترای کارآفرین تصریح کرد: سودآوری و عملکرد، نیازموفقیت و حیات یک سازمان است و برای رسیدن به این دو نکته باید ارزش آفرینی کرد. برای ارزش آفرینی باید توانمندی متمایز داشت. برای توانمندی متمایز نیز باید از منابع متمایز اعم از ملموس و غیرملموس استفاده کرد.به گفته وی ترکیب قابلیت ها و منابع می‌تواند ارزش آفرینی کند. در این رابطه و در خصوص استراتژی های رقابتی مایکل پورتر دیدگاه دقیقی دارد که علاقه‌مندان می‌توانند آن را دنبال کنند.

 

 سلطانی : دولت برای رفع ابر چالشها به تغییر مدیران و بخشنامه های خلق الساعه دل خوش کرده است

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی نیز دراین مراسم با اشاره به ابر چالش های اقتصاد ایران اظهارداشت: دولت برای رفع ابر چالشها به تغییر مدیران و بخشنامه های خلق الساعه دل خوش کرده است. او خواستار اصلاح مدل حکمرانی دولت برای بهبود فضای کسب و کار و گذر از این بحران است.

 

محمدیان: موفق، کنش و واکنش بهتری دارند و افراد ناموفق اقدام و واکنش ضعیف تری دارند

محمود محمدیان، استاد دانشگاه نیزدرپنجمین گردهمایی سالانه مدیران عامل و رهبران کسب و کار موفقیت را مبتنی بر اصولی دانست که باید به آنها توجه کرد و اظهارداشت: افراد موفق، کنش و واکنش بهتری دارند و افراد ناموفق اقدام و واکنش ضعیف تری دارند. سازمانها نیز به همین منوال هستند.

محمدیان ادامه داد: درآغاز سال ۹۷ هیچ فردی تصور نمی کرد در پایان سال چنین وضعیتی برای کشور رقم بخورد. شرکت‌ها در این سال چه کرده‌اند و در سال سخت پیش رو چه خواهند کرد؟ بازاریابی به ما می آموزد که افراد و سازمانها در شرایط متفاوت چه تصمیماتی را باید اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: شرکت سیکو در یک بازه زمانی متوجه شد که بازار هدف  درفروش ساعت روبه کاهش است. تا آن موقع، این شرکت برای طبقه متوسط به بالا  ساعت تولید می کرد. این شرکت با درک افت فروش به سرعت به تولید یک برند مکمل رو آورد و برند پولسار را راه اندازی کرد که سرریز بازارش را خودش جذب کند. این اقدام سریع و مناسب، درآمد سیکو را افزایش داد

استاد دانشگاه افزود: خط هوایی «دلتا ایرلاین» چند سال پیش به این جمع بندی رسید که هزینههایش بالاست. در مورد کاهش هوشمند هزینه نسبت به درآمد، به این نتیجه رسید نمی‌توان همه هزینه ها را به مشتریان تحمیل کرد. درعین حال می خواست هزینه‌ها کاهش یابد با این شرط که سطح ارائه خدمات کاهش نیابد. او بررسی کرد اگر ازغذای ارائه شده در پروازها یک برگ کاهو بردارد، در سال یک میلیون دلار از هزینه‌هایش کاسته می شود و مشتری زیاد متوجه نمی‌شود و این کار را کرد. مثال دیگر مربوط به «یونایتد ایرلاینز» است. این خط هوایی آمریکایی در شیوه برخورد با شکایت یک مشتری که مسافر پرواز او بود، یک واکنش بد نشان داد.«دیو کارول» سوار این خط هوایی شد تا برای اجرای کنسرت به نقطه دیگری برود. در مقصد گیتار شکسته به او دادند. او در همان سال یعنی سال ۲۰۰۸ اعتراض کرد و شرکت قبول نکرد ۱۲۰۰ دلار بابت گیتار سه هزار دلاری خسارت بدهد.

وی در اعتراض ترانهای خواند با عنوان اینکه شرکت یونایتد، گیتار مردم را می‌شکند. با انتشار این آهنگ، بعد از ۴ روز، ۱۰ درصد سهام یونایتد ایرلاین در بورس افت کرد و یونایتد ۱۸۰ میلیون دلار ضرر کرد. آهنگ «کارول» میلیون ها بار شنیده شد او در ادامه کتابی هم با همین عنوان نوشت و واکنش خوب دیگر مربوط به تویوتا بود. این شرکت در بروز نقص خودروهایش درخواست جمع آوری خودرو می کند. چند سال پیش برای نقص ترمز ۷ میلیون خودرو را طی فراخوانی پس گرفت و مدیرعامل در یک مصاحبه مطبوعاتی در جمع تمام خبرنگاران تمام‌قد عذرخواهی کرد.وی در پایان گفت: باید از اقدامات بد درس بگیریم و تلاش کنیم سال بعد اقدامات خوب بیشتری را داشته باشیم.

 

انتظاری: پرهیز از اغراق و غیر واقع گرایی برای موفقیت بنگاه مهم است

مصطفی انتظاری، مدیر کانال «خبر فوری» هم در این اجلاس تحت عنوان قدرت رسانه سخن گفت و اظهار داشت: برای درک بهتر بازاریابی دیجیتال، باید نوع نگاه خود را به شبکه‌های اجتماعی تغییر دهیم. شیوه استفاده تاکنون عمدتا معطوف به معرفی محصول بوده تا معرفی تولید کننده یا فرآیند کار.

مدیر کانال خبر فوری اضافه کرد: ما در عصر رسانه های کوچک هستیم. برای استفاده از این پارادایم جدید رسانه‌ای، باید مدل جدیدی را برگزینیم. وی در خصوص برند خبرفوری گفت: با درک ویژگی های شبکه، ما بدون حمایت، کار را شروع کرده و میلیون ها مخاطب داریم. بنگاه‌ها نباید رسانه را فقط برای معرفی محصول ببینند باید فراتر از ارائه محصول بسترهای توسعه کسب و کار در همکاری های جدید با رسانه مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد:  بنگاه‌ها می‌توانند برای یکبار هم شده نظر رسانه‌ها را درباره خود و عملکردشان جویا شوند و بازاریابی معطوف به مردم با همکاری رسانه های مردم محور شکل می‌گیرد نه در رسانه های مسئول محور.رسانه های مسئول محور، شان خود را در دیدن رسانه خود توسط مسئولان میبینن و پرهیز از اغراق و غیر واقع گرایی برای موفقیت بنگاه مهم است و می تواند اثر گذاری درازمدت را تحقق بخشد. در پایان باید گفت صاحبان برند ها دنبال رسانه داری نروند، زیرا استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه سازی کم هزینه و موثر است.

 

نظری مهرابی: مارکتینگ در شرکتهای بزرگ امروز تبدیل به مغز متفکر شده است

احمد نظری مهرابی، مشاور کسب و کار در خصوص بازاریابی به ایراد سخن پرداخت و اظهارداشت: فوربس پیش بینی کرده ۵۰ درصد از ۵۰۰ شرکت برتر فهرست فورچون در دهه آینده از این لیست خارج شده و شرکت های جدید و نوپایی جای آنها را می گیرند.

نظری مهرابی عنوان داشت: نشریه دانشگاه هاروارد توصیه می کند کسب و کارتان را نو کنید پیش از آنکه دیر شود. در این مقاله آمده است جهش از سطح بلوغ یک شرکت به سطح تولید یک شرکت جدید، اقدامی مهم و قابل توجه است. رمز موفقیت برای این پرش، واحد بازاریابی و مارکتینگ است. مهمترین کارکرد واحد بازاریابی، تحقیقات بازار است. مارکتینگ در شرکتهای بزرگ امروز تبدیل به مغز متفکر شده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب