امروز: شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ [2020/01/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28444 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مسئولیت بیمه شدگان دربرابر فقدان دفترچه درمانی

خبرایران:بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در صورت فقدان دفترچه درمانی، موضوع را سریعا به شعبه تأمین اجتماعی اطلاع دهند تا از سوء استفاده‌های احتمالی از آن جلوگیری شود زیرا تبعات این سوء استفاده بیمه شده را نیز در بر می‌گیرد.
مسئولیت بیمه شدگان دربرابر فقدان دفترچه درمانی

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیرانی که بنا به دلایلی دفا‌تر درمانی آن‌ها مفقود می‌شود باید با مراجعه به شعبه ضمن اعلام فقدان آن، برای دریافت دفترچه درمانی المثنی نیز اقدام کنند.
بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در هنگام مراجعه به مراکز ملکی این سازمان برای دریافت خدمات نیاز به ارائه دفترچه ندارند و با ارائه کدملی پذیرش و خدمات را دریافت می کنند ولی در هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد این سازمان نیاز به ارائه دفترچه درمانی است، لذا بیمه شدگان و مستمری بگیران در حفظ و نگهداری دفترچه های درمانی بکوشند.
تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی، پرداخت مبلغ خسارت صدوردفترچه درمانی المثنی و ارائه اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب دفترچه مفقودی مدارک لازم برای صدور دفترچه المثنی است.
صدور دفترچه درمانی المثنی آن دسته از بیمه شدگان و مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان که در اثر حوادث غیر مترقبه مفقود شود، پس از تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی و تاییدیه از مراجع ذیصلاح صرفاً بدون اخذ وجه خسارت مربوطه انجام می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب