امروز: سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ [2020/04/07]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22961 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

تعرفه ترافیک تمام سایت‌های ایرانی در داخل کشورنیم بها می شود/ محدودیت ارایه وام به بازی‌سازان بازی های رایانه ای برداشته می‌شود/ نمایشگاه TGC مزیت های زیادی برای صنعت بازی‌سازی کشورمان دارد

خبرایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال جاری محدودیت‌ها در ارایه وام کم بهره وجوه اداره شده به بازی سازان بازی های رایانه ای برداشته می شود.
تعرفه ترافیک تمام سایت‌های ایرانی در داخل کشورنیم بها می شود/ محدودیت ارایه وام به بازی‌سازان بازی های رایانه ای برداشته می‌شود/ نمایشگاه TGC مزیت های زیادی برای صنعت بازی‌سازی کشورمان دارد

به گزارش خبرنگار خبرایران، محمود واعظی این مطلب را روز جمعه در بازدید از نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران تهران (تی جی سی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت.
وی افزود : وزارت ارتباطات وظیفه خود می‌داند به حمایت‌های فنی و مالی از بازی‌سازان کشور بپردازد و در این راه در هشت ماه گذشته حدود 50 میلیارد ریال وام کم بهره وجوه اداره شده به شرکت‌هایی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی کرده، پرداخت شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: امروز در این نمایشگاه به غرفه‌داران و بازی‌سازان قول دادم محدودیت‌ها در تخصیص این وام برداشته شود و به هر پرونده‌ای که بنیاد ملی بازی‌ها تایید کند، وام پرداخت کنیم.
واعظی با بیان این که در این نمایشگاه با نمونه‌های قوی و موفق از بازی‌های ایرانی مواجه شدم، گفت: اکنون بازی‌هایی در کشور وجود دارند که در 77 کشور جهان کاربر دارند و این موضوع نشان می‌دهد جوانان ما استعداد زیادی در بازی‌سازی دارند و باید از آنها حمایت شود.
وی تصریح کرد : نمایشگاه TGC مزیت های زیادی برای صنعت بازی‌سازی کشورمان دارد از جمله اینکه در کنار نمایشگاه تجاری رویداد، بیش از 60 کنفرانس و کلاس علمی نیز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه امید است این نمایشگاه یک گام جدی رو به جلو در صنعت بازی‌های رایانه‌ای باشد، افزود: در حوزه فنی باید به حمایت از بازی‌سازان پرداخت که در این راه با دانشگاه‌ ها و مراکز پژوهشی مذاکره کرده‌ایم تا امکاناتی از جمله آزمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را در اختیار بازی‌سازان قرار دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: همچنین در بخش آموزشی نیز در دانشکده پست و مخابرات با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دوره‌هایی برگزار شده است.
واعظی با اشاره به بازی کلش آو کلنز گفت: بلافاصله پس از فیلتر این بازی، وزارت ارتباطات وارد عمل شد تا مشکل آن رفع شود. ما نمی‌خواهیم محدودیتی برای مردم در این حوزه ایجاد کنیم و آنها به سراغ فیلترشکن بروند اما در مقابل امکاناتی به وجود آورده‌ایم تا در شبکه ملی اطلاعات، وقتی بازی ایرانی در سرور ایرانی عرضه شود، مردم کشور بتوانند با سرعت و کیفیت بالا و قیمت پایین از این بازی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: اکنون تعرفه ترافیک بیش از 500 سایت ایرانی که سرورشان در داخل کشور است، نیم بها شده و تا دو هفته دیگر این موضوع شامل تمام سایت‌های ایرانی می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: بدین ترتیب مردم برای استفاده از بازی‌های ایرانی آنلاین نیز تعرفه ترافیک نیم‌ بها پرداخت خواهند کرد.
وی با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه نمایشگاه TGC نیز گفت: استفاده این نمایشگاه را کاملا جوانان می‌ برند و نباید هر اتفاقی که در کشور می‌افتد یک عده مخالفت کنند و واقعا برای چنین رویدادی، این هجمه‌ها بی‌انصافی است.
نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران (Tehran Game Convention) با همکاری شرکت Game Connection فرانسه که از 15 تیرماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرده امروز - جمعه - به کار خود پایان می دهد.
در این رویداد 120 شرکت داخلی و خارجی، بازی‌ساز مستقل و رسانه فعال در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، آخرین توانمندی‌ها، پروژه‌ها و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.
همچنین در این رویداد، بیش از 60 کنفرانس تخصصی در موضوعات متنوع در پنج بخش اصلی فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی برگزار شد.
سخنرانان این کنفرانس‌ها، فعالان موفق و کارکشته صنعت بازی ‌سازی در ایران و جهان هستند که تجربیات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان در این رویداد قرار دادند.
حضور سخنرانانی از شرکت‌های توانمند داخلی و همچنین سخنرانان خارجی از شرکت‌هایی چون Riot Games، Microsoft، Eidos، Zynga، Ubisoft و Insomniac از نکات قابل توجه این رویداد است.
علاوه بر کنفرانس‌ها سه پنل تخصصی در حوزه توسعه بازار، برندسازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار شد.
این پنل‌ها، فرصت مناسبی برای بحث و گفت‌وگو میان فعالان ایرانی و خارجی صنعت بازی‌های رایانه‌ای فراهم کرد تا در فضایی مناسب، نظرات و دیدگاه‌های مختلف را بیان کنند.
برپایی شش کلاس تخصصی یک روزه، از دیگر برنامه‌های این رویداد بود و مدرسان بین‌المللی این کلاس‌ها به صورت فشرده، موضوعات مهم و کاربردی را در حوزه‌های فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی، به شرکت‌کنندگان آموزش دادند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب