امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16380 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رحمانی فضلی اعلام کرد؛

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در صورت تایید شورای نگهبان ٢٩ اردیبهشت ماه ٩۶

خبرایران:وزیر کشور گفت: در صورتی که با تایید شورای نگهبان انتخابات در ٢٩ اردیبهشت ماه ٩۶ برگزار شود باید از دی ماه ستادهای انتخابات را فعال کنیم.
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در صورت تایید شورای نگهبان ٢٩ اردیبهشت ماه ٩۶

به گزارش خبرایران،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش معاونین سیاسی و امنیتی که در روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: در صورتی که با تایید شورای نگهبان انتخابات در ٢٩ اردیبهشت ماه ٩۶ برگزار شود باید از دی ماه ستادهای انتخابات را فعال کنیم. سیاست ما تا برگزاری انتخابت انجام اقل تغییرات است اما هرجا لازم به ترمیم و تقویت باشد حتما انجام می‌گیرد؛ حتی اگر لازم بدانیم در شب انتخابات هم تغییرات را خواهیم داشت.

 
وی افزود: با بیان اینکه فضای سیاسی اجتماعی امنیتی کشور در چارچوب‌ سیاست‌ها و اقدامات معاونین استانداران شکل می‌گیرد؛ گفت: ثبات سیاسی و امنیتی موجود در کشور با توجه به تحولات موجود در منطقه نتیجه زحمات معاونان استانداران در مناطق مختلف کشور است
 
وزیر کشور با بیان اینکه فضای سیاسی کشور مطلوب و مناسب است ادامه داد: همه گروه‌های سیاسی و از جمله رسانه‌ها در اوج فعالیت‌های خود هستند و با کمترین موانع اخبار کشور در جهت پیشبرد نشست سیاسی قرار دارد یکی از برکات دولت ایجاد فضای سیاسی مطلوب در کشور است و برخی اظهارنظر‌ها پیرامون دولت خارج از انصاف است این مردم هستند که بسیار خوب شرایط کشور را می‌شناسند و جهت را تعیین می‌کنند و سران قوا هم ‌‌نهایت همکاری را دارند.
 
رحمانی فضلی افزود: وحدت انسجام و هماهنگی که در بخش‌های مختلف جامعه وجود دارد به خاطر زحمات مسئولین در استان‌ها است که باید قدردان و شکرگزار آن باشیم همین مهم منجر شد که در سال گذشته انتخاباتی سالم طمأنینه و با شکوه داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: علی‌رغم فراز و فرودهایی که در چند ماه قبل از برگزاری انتخابات بود با همت فرمانداران، بخشداران و معاونان سیاسی اجتماعی امنیتی استانداران امنیت انتخاباتی در کشور برقرار شد و موجبات رضایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را فراهم کرد و ما توانستیم با مردمسالاری دینی و با آرامش دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را برگزار کنیم.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه در طول سه سال از عمر دولت شاهد اتفاقات زیادی بودیم گفت: دولت با صداقت، درایت و تلاش خود افرادی را که در قالب برنامه رئیس جمهور بوده به خوبی به پیش برده است و بر این اساس فضای سیاسی کشور مطلوب و مناسب است و همه گروه‌های سیاسی و از جمله رسانه‌ها در اوج فعالیت خود هستند.
 
وزیر کشور ادامه داد: همه این موارد اراده دولت را در حاکمیت آرامش در عرصه سیاسی نشان می‌دهد و وزارت کشور به عنوان پیشانی این مسئله همواره تلاش کرده فضایی مناسب و موثر در جهت پیشبرد اهداف نظام ایجاد کند بنابراین یکی از برکات دولت ایجاد فضای سیاسی مطلوب در کشور است.
 
وی با انتقاد از اینکه برخی از اظهار نظر‌ها در کشور دور از انصاف است تصریح کرد: در این راستا افکار عمومی بسیار خوب شرایط کشور را درک می‌کنند و سران قوا ‌‌نهایت همکاری را دارند و در عرصه اجتماعی وحدت و انسجام کاملا وجود دارد و با توجه به وجود تنوع قومی و زبانی و فرهنگی در کشور خوشبختانه شاهد اختلاف و استراق در عرصه اجتماعی نیستیم و در حوزه سیاست خارجی در بعد منطقه‌ای و بین‌المللی نیروی تاثیرگذار و قابل قبول از نظر مخالفین و موافقین جمهوری اسلامی هستیم.
 
وزیر کشور تصریح کرد: دولت با انسجام و طبق دستورات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پیگیر این موضوع است چرا که اقتصاد مقاومتی یک مسئله ملی است و نباید برخی موضع‌گیری‌ها و بیانات موجب سیاه‌نمایی فعالیت‌های نظام شود، به خوبی می‌دانیم که دشمنانمان در کمین هستند و همواره در تلاشند که از مناطق مرزی به امنیت داخلی ما نفوذ کرده و در آن دخالت کنند.
رحمانی فضلی ادامه داد: در همین راستا عربستان با حمایت‌های آمریکا و انگلیس مخالفان داخلی ما را منسجم می‌کند و در مناطق غرب و شرق کشور شاهد هستیم که شرایطی را ایجاد می‌کنند که ایران امن در منطقه دچار تنش شود، اما می‌بینیم که در این شرایط فضای کشور را در این سه سال بسیار پایدار و منسجم حفظ کردیم.
 
وی تأکید کرد: فضای سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور، عدم توازن و آسیب‌های اجتماعی زخمی کهنه است که باید دولت با برنامه آن‌ها را حل کند تا امید و نشاط در جامعه ایجاد شود تا امید دشمنان به یأس و انفعال تبدیل شود.
 
وزیر کشور با اشاره به ۴ محور اصلی وزارت کشور در راستای تحقق توسعه کشور تصریح کرد: اولین محور اقتصادمقاومتی است باید جدی گرفته شود و فقط به حرف و سخنرانی بسنده نشود عقل اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در اجرای این مهم اعتقاد دارد و همگی می‌دانیم که پایه امنیت پایدار در کشور مردم هستند و نباید از بعد امنیت اقتصادی غافل ماند بر این اساس در سه استان کرمان، لرستان و آذربایجان شرقی به عنوان الگو در طرح‌های اقتصاد مقاومتی اقداماتی کرده‌ایم که باید این اقدامات در استان‌های دیگر با گفتمان‌سازی و جریان‌سازی شکل بگیرد.
 
رحمانی فضلی با اشاره به محور دوم گفت: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین مؤلفه ما است که در آبان ماه سالجاری چهارمین جلسه شورای اجتماعی برگزار خواهد شد در این راستا باید درباره مسائلی از جمله اعتیاد، طلاق، مناطق حاشیه نشین، کارگروه‌هایی در هر منطقه از کشور تشکیل شوند و به این مسائل بپردازند و باید توجه کنیم که مسائل اجتماعی مهم‌ترین اصل در کشور است چرا که اگر به این موضوع مهم بپردازیم جرم و بزهکاری در کشور تشدید می‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه محور سوم وزارت کشور برقراری امنیت است تصریح کرد: این مهم کماکان مورد اولویت وزارت کشور است و جلسات مستمری در کمیته‌های مهم در دستگاه‌های امنیتی تشکیل شده و در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری دولت این موضوع را به خوبی پیش برده است.
 
وزیر کشور اضافه کرد: موضوع منافقین، اشرار، قاچاق و گروهک‌های تروریستی و تکفیری جز اولویت برنامه امنیتی ما هستند و روند امنیت رو به رشد است چرا که ما هر هفته و هر ماه با مسائلی در برخی مناطق مرزی کشور مواجه می‌شویم و با رصد دائمی آنان با این موضوع مقابله کرده و با توجه به شرایط جغرافیایی کشور اراده دشمن برای خدشه‌دار کردن امنیتمان ما را باید همیشه هوشیار سازد.
 
رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی زود است که فضای جامعه انتخاباتی شود تصریح کرد: در آینده دو انتخابات اصلی و مهم داریم یک انتخابات میان دوره‌ای مجلس که برای ۴ شهرستان است و دیگری انتخابات ریاست جمهوری است و امروز مقامات مسئول در استان‌ها هر کاری را که می‌کنند باید یک نگاه‌شان به انتخابات باشد.
 
وی با مهم شمردن انتخابات شورا‌ها در روستاهای کشور گفت: رقابت در انتخابات شورا در مقایسه با انتخابات دیگر بیشتر است چرا که عمق جامعه در این انتخابات حضور دارد بر این اساس مقامات مسئول در کشور نباید اجازه دهند که از هیچ منطقه و محلی بسترهای اختلاف تقویت شود.
 
وزیر کشور با تأکید بر اینکه وزارت کشور تنها مجری انتخابات است گفت: با قدرت می‌توانیم بگوییم که در اجرای انتخابات هیچ گونه دخالتی نداشته‌ایم و دولت نیز باید کاملا بی‌طرف باشد و همه دستگاه‌ها باید مرّ قانون را پیگیری کنند.
 
رحمانی فضلی درباره عزل و نصب‌ها در کشور تصریح کرد: حداقل تغییرات وجود دارد که جزئی است که اگر لازم باشد شب انتخابات نیز این کار را می‌کنیم.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب