امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14074 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیت اله اعرافی امام جمعه قم و کاندیدای مجلس خبرگان؛

انتخابات مجلس خبرگان باید در یک فضای آرام و دور از جناح‏بندی‏های سیاسی انجام شود/ در شرايط كنوني حد نصاب لازم براي رقابت در عرصه انتخابات مجلس خبرگان وجود دارد

خبرایران: آیت اله اعرافی کاندیدای پنجمين دوره مجلس خبرگان در استان تهران گفت انتخابات مجلس شوراي اسلامي با مجلس خبرگان تفاوت زيادي دارد و در انتخابات مجلس خبرگان باید تلاش کنیم که در یک فضای آرام و دور از جناح‏بندی‏های سیاسی اين رقابت انجام شود.
انتخابات مجلس خبرگان باید در یک فضای آرام و دور از جناح‏بندی‏های سیاسی انجام شود/ در شرايط كنوني حد نصاب لازم براي رقابت در عرصه انتخابات مجلس خبرگان وجود دارد

آیت اله عليرضا اعرافی امام جمعه قم و کاندیدای پنجمين دوره مجلس خبرگان در استان تهران در خصوص اهمیت انتخابات اخير مجلس خبرگان و حساسيتهاي موجود گفت: یکی از نکاتی که شرایط انتخابات اين دوره را متفاوت از دورههای قبل کرده شرایط برون‏مرزی و ابعاد بین‏الملل انقلاب اسلامی است. به دلیل اینکه کار بنده در حوزه بین‏الملل انقلاب است به این موضوع توجه بیشتری دارم.

وی تصریح کرد: امروز ما شرایطی داریم بدین صورت که انقلاب اسلامی به عنوان یک تجلی در حوزه محور مقاومت خودش را نشان داده است. مقاومت هم در شرایط کنونی به یک مقاومت بین‏المللی زنجیره‏وار تبدیل شده است. امروز ما در نقاط مخلف جهان از جمله لبنان، فلسطین، یمن، عراق، سوریه و ... شاهد شکل‏گیری یک زنجیره‏ای از مقاومت اسلامی هستیم. به نظر من این موضوع یکی از تجلیات بین‏الملل انقلاب اسلامی است. زیرساخت این تجلی هم یک تجلی گفتمانی انقلاب اسلامی در جهان است و حاصل کارهای فکری و معرفتی زیادی است که انجام میشود.

 آیت اله اعرافی افزود: به نظر من نسل افراد آگاه و عالم به گفتمان انقلاب اسلامی تکثیر شده است بنابراین گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان یک زنجیره در جهان مطرح شده و معادلات قدرت را هم تغییر داده است. در برابر این پیشرفت و تثبیت این جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه بین‏الملل از طرفی دوستان ما امیدوارتر شده‏اند و از طرف دیگر تکیه بیشتری بر این گفتمان انقلاب اسلامی دارند. در این فضا صفی از دشمنی علیه این گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفته که ریشه اصلی آن استکبار و رژیم صهیونیستی است و عوامل آنها هم آل سعود و گروههایی مانند داعش است. این تعامل گفتمانی در منطقه باعث شده که بحث‏های شیعه و سنی رشد پیدا کند. پایگاه انقلاب اسلامی ایران است و این پایگاه با یک دهه قبل خیلی تفاوت دارد.

اين كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران با تاكيد بر اينكه با درايتي كه رهبر معظم انقلاب دارند در حال حاضر ما دارای یک پایگاه قدرت منطقه‏ای و حتی بین‏المللی هستیم گفت: این قدرت در معرض یکی سری دشمنی‏هاست. دشمنان این قدرت، تمرکز خود را به سمت رهبری نشانه رفته‏اند. به همین دلیل خبرگان قوی و داشتن آهنگ متناسب با انقلاب اسلامی بسیار مهم است. بر اساس دلایل ذکر شده ما فارغ از اینکه دیگران چه تلقی دارند ذات این گفتمان اهمیت اساسی دارد و به این دلیل پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از حساسیت ویژه‏ای برخوردار است. طبعاً با تفاوت‏هایی که گفتمان‏های درون کشور دارند هم بر اهمیت انتخابات می‏افزاید.

 امام جمعه قم در ادامه اظهار داشت: ما امیدوار هستیم که انتخابات با یک شکوه خوب تجلی پیدا کند و پایه‏های قدرت ما را تثبیت کند. باید تاکید کنم که ما در حال حاضر بر یک کشتی نشسته‏ایم که در یک منطقه طوفانی حرکت می‏کند. ثبات قدرت در اینجا بدون شک می‏تواند آینده ما و توسعه کشور را تامین کند. این ثبات قدرت و لنگرگاه اصلی آن ثبات رهبری است که باید همگی هوشیار باشیم و انتخابات را خوب و درست برگزار کنیم.

آيت اله اعرافي در خصوص تعداد کاندیداهاي مجلس خبرگان در كشور به ويژه استان تهران گفت: بدون شک باید در عرصه انتخابات رقابت وجود داشته باشد که در حال حاضر این رقابت در مجلس خبرگان وجود دارد. البته هر چه که رقابت قوی‏تر و با تعدد افراد واجد شرایط باشد بهتر است. خوشبختانه الان آن حد نصاب رقابت وجود دارد اما ای کاش این رقابت بیشتر و جدی‏تر بود.

 

صفی از دشمنی علیه گفتمان انقلاب اسلامی در فضاي كنوني شکل گرفته که ریشه اصلی آن استکبار و رژیم صهیونیستی و عوامل آنها هم آل سعود و گروههایی مانند داعش است

اين كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان كه در حوزه انتخابيه استان تهران رقابت ميكند در خصوص وضعيت حضور گروههای سیاسی در اين انتخابات نيز گفت: طبیعی است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی لازم است که گروهها سیاسیتر باشد. منظور من از سیاسی‏تر بودن، تعدد سلایق است. در مجلس خبرگان باید تلاش کنیم که انتخابات در یک فضای آرام و دورتر از جناح‏بندی‏های سیاسی انجام شود. در حال حاضر حدود سه چهار لیست در تهران منتشر شده که مشترکاتی با هم دارند که این هم طبیعی است و نشان دهنده مردم سالاری دینی است. جایگاه مجلس خبرگان جایگاه رفیعی است و کار آن یک کار بسیار مهم است.

 وي تصريح كرد: باید تلاش کنیم انتخابات مجلس خبرگان دستخوش بحث‏های روزمره و جناحی نشود. البته بحث‏های سیاسی جایگاه خودش را دارد و مردم سالاری دینی نیز همین منظور را دارد. باید تلاش کرد این جایگاه در یک سطح رفیع‏تری مطرح شود.

 

نسل افراد آگاه و عالم به گفتمان انقلاب اسلامی تکثیر شده است

آيت اله اعرفي در پاسخ به اين سئوال كه با وجود انتشار چند ليست انتخاباتي در استان تهران شما خودتان را به کدام لیست نزدیک‏تر می‏دانید گفت: ما از نسلی هستیم که به یک گفتمان نو از انقلاب اسلامی اعتقاد داریم. من خودم را با بعضی از این مجموعه‏هایی که در لیست‏های مختلف هستند با گفتمان انقلاب اسلامی اما با یک ادبیات جدید و شیوه‏های نو مرتبط می‏دانم و با هر یک از افرادی که در این لیست‏های مطرح شده حضور دارند مشترکاتی دارم. من عضو جامعه مدرسین هستم و آنها از من خواستند که در این لیست حضور پیدا کنم. باید تاکید کنم که گفتمان و ادبیات من گفتمانی است که احساس می‏کنم نسل جدید ما نیازمند تجدید این گفتمان‏هاست. این تجدید گفتمان می‏تواند هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور موثر باشد. این موضوع برای همه سلایق می‏تواند مفید باشد. 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب